Všechny žerty o vydání Skyrimu na každou myslitelnou i nemyslitelnou platformu stranou. Faktem zůstává, že studio Bethesda Game Studios se o své hry vždy dokázalo starat i několik let po vydání. Fallout 76 se nějakým zázrakem vyhrabal z potáčeních průšvihů a stále se těší docela dobrému zdraví, Fallout 4 se možná dočká loni oznámeného next-gen upgradu, pokud si na něj někdo milostivě vzpomene, a i mobilní hříčka Fallout Shelter dostala na konci minulého roku nový update, přestože původně hra vyšla už v roce 2015.

Proto nejspíš nepřekvapí, že dlouholetou podporu vývojáři přislíbili i v souvislosti se sci-fi hitem Starfield. Dnes se hra dočkala prvního malého patche, který zlepšuje stabilitu a výkon hry a opravuje bugy v úkolech All That Money Can Buy, Into the Unknown a Shadows in Neon. Při této příležitosti vyšla také zpráva, v níž Bethesda Game Studios děkuje hráčům za podporu i zpětnou vazbu a slibuje, že Starfield bude studio podporovat po dobu mnoha let.

Tvůrci upozornili, že k některým změnám a vylepšením, jež hráči požadují, se nemohou dostat hned. Mezi ně patří třeba pořádné mapy měst. Nejprve se chtějí zaměřit na kritické bugy, problémy se stabilitou a prvky, jež mají zlepšit herní zážitek. Další patche tak mají přinést volby jasu a kontrastu, nabídku kalibrace HDR, posuvník horizontálního zorného pole (FOV) nebo vyhrazené tlačítko pro konzumaci jídla. PC hráči se pak mohou těšit také na podporu DLSS od Nvidie a monitorů s ultrawide rozlišením 32:9.

Ačkoliv si velcí příznivci Xboxu slibovali od Starfieldu hru, která spasí jejich platformu a která bude navždy jejich (přestože před odkoupením Bethesdy Microsoftem se samozřejmě počítalo i s verzí pro PS5), faktem zůstává, že hry od Bethesdy Game Studios jsou odjakživa doma hlavně na PC. To je znát i z nové zprávy, která slibuje rovněž spolupráci Bethesdy s Nvidií, AMD a Intelem na další podpoře ovladačů. O výkop se v tomto směru postarala Nvidia, která nově vydala Resizable BAR profil pro Starfield, jenž má zvýšit výkon notebookových i desktopových grafických karet GeForce RTX řady 40 a 30.

Podle Nvidie došlo v případě desktopových karet řady 40 v testovacím scénáři k průměrně 5% nárůstu výkonu, přičemž aktualizace Resizable BAR profilů bude distribuována prostřednictvím OTA (Over-The-Air) aktualizace automaticky těm hráčům, kteří používají nejnovější Game Ready ovladače (537.34), případě předchozí verzi (537.17). Nové Game Ready ovladače navíc v GeForce Experience přidávají optimální grafické nastavení na jedno kliknutí nejen pro Starfield, ale i pro Armored Core VI, Immortals of Aveum, The Texas Chain Saw Massacre a Wayfinder.

Ale zpět ke zprávě Bethesdy Game Studios. V ní tvůrci ještě potvrdili, že začátkem příštího roku má dojít i na oficiální podporu modů, které budou fungovat napříč platformami. Podobně jako v případě Falloutu 4 a The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition by tak měly být vybrané mody vytvořené s pomocí chystaných modovacích nástrojů na PC dostupné i na Xboxu. A také se tímto otevírá cestě fanouškovským češtinám na Xbox Series X/S.

Vývojářům ale samozřejmě neuniklo, že mnozí moddeři nehodlají čekat na oficiální nástroje, a tak se do tvorby prvních modifikací pustili hned, jakmile Starfield vyšel 1. září/septembra v placeném předběžném pětidenním přístupu (zkuste to říct víckrát za sebou).

„Víme, že naše PC komunita už je v prostoru moddingu velmi aktivní, a pokud máte jakoukoliv zpětnou vazbu ohledně toho, jak můžeme věci zlepšit, dejte nám prosím vědět. Modding a tvorba v našich hrách bude vždy klíčovou a důležitou součástí toho, kým jsme, a moc rádi vidíme, že komunita začala tak výrazným způsobem,“ dočteme se ve zprávě autorů Starfieldu. A my se už vážně těšíme na to, s čím moddeři přijdou, až je Bethesda podpoří nejen slovy, ale i pořádnými nástroji.