Magazín · Novinky · ve středu 13. 9. 2023 18:20
Tvůrci Starfieldu chystají podporu DLSS nebo FOV posuvník a chválí moddery za rané pokusy
Všechny žerty o vydání Skyrimu na každou myslitelnou i nemyslitelnou platformu stranou. Faktem zůstává, že studio Bethesda Game Studios se o své hry vždy dokázalo starat i několik let po vydání. Fallout 76 se nějakým zázrakem vyhrabal z potáčeních průšvihů a stále se těší docela dobrému zdraví, Fallout 4 se možná dočká loni oznámeného next-gen upgradu, pokud si na něj někdo milostivě vzpomene, a i mobilní hříčka Fallout Shelter dostala na konci minulého roku nový update, přestože původně hra vyšla už v roce 2015.
Zdroj: BethesdaOficiální podpora modifikací pro Starfield až v roce 2024
Proto nejspíš nepřekvapí, že dlouholetou podporu vývojáři přislíbili i v souvislosti se sci-fi hitem Starfield. Dnes se hra dočkala prvního malého patche, který zlepšuje stabilitu a výkon hry a opravuje bugy v úkolech All That Money Can Buy, Into the Unknown a Shadows in Neon. Při této příležitosti vyšla také zpráva, v níž Bethesda Game Studios děkuje hráčům za podporu i zpětnou vazbu a slibuje, že Starfield bude studio podporovat po dobu mnoha let.
First, an enormous thank you to all of you playing Starfield and your support. We are absolutely blown away by the response and all you love about the game. We’re also reading all your great feedback on what you’d like to see improved or added to the game. This is a game we’ll be…
— Bethesda Game Studios (@BethesdaStudios) September 13, 2023
Tvůrci upozornili, že k některým změnám a vylepšením, jež hráči požadují, se nemohou dostat hned. Mezi ně patří třeba pořádné mapy měst. Nejprve se chtějí zaměřit na kritické bugy, problémy se stabilitou a prvky, jež mají zlepšit herní zážitek. Další patche tak mají přinést volby jasu a kontrastu, nabídku kalibrace HDR, posuvník horizontálního zorného pole (FOV) nebo vyhrazené tlačítko pro konzumaci jídla. PC hráči se pak mohou těšit také na podporu DLSS od Nvidie a monitorů s ultrawide rozlišením 32:9.
Ačkoliv si velcí příznivci Xboxu slibovali od Starfieldu hru, která spasí jejich platformu a která bude navždy jejich (přestože před odkoupením Bethesdy Microsoftem se samozřejmě počítalo i s verzí pro PS5), faktem zůstává, že hry od Bethesdy Game Studios jsou odjakživa doma hlavně na PC. To je znát i z nové zprávy, která slibuje rovněž spolupráci Bethesdy s Nvidií, AMD a Intelem na další podpoře ovladačů. O výkop se v tomto směru postarala Nvidia, která nově vydala Resizable BAR profil pro Starfield, jenž má zvýšit výkon notebookových i desktopových grafických karet GeForce RTX řady 40 a 30.
Podle Nvidie došlo v případě desktopových karet řady 40 v testovacím scénáři k průměrně 5% nárůstu výkonu, přičemž aktualizace Resizable BAR profilů bude distribuována prostřednictvím OTA (Over-The-Air) aktualizace automaticky těm hráčům, kteří používají nejnovější Game Ready ovladače (537.34), případě předchozí verzi (537.17). Nové Game Ready ovladače navíc v GeForce Experience přidávají optimální grafické nastavení na jedno kliknutí nejen pro Starfield, ale i pro Armored Core VI, Immortals of Aveum, The Texas Chain Saw Massacre a Wayfinder.
Ale zpět ke zprávě Bethesdy Game Studios. V ní tvůrci ještě potvrdili, že začátkem příštího roku má dojít i na oficiální podporu modů, které budou fungovat napříč platformami. Podobně jako v případě Falloutu 4 a The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition by tak měly být vybrané mody vytvořené s pomocí chystaných modovacích nástrojů na PC dostupné i na Xboxu. A také se tímto otevírá cestě fanouškovským češtinám na Xbox Series X/S.
Vývojářům ale samozřejmě neuniklo, že mnozí moddeři nehodlají čekat na oficiální nástroje, a tak se do tvorby prvních modifikací pustili hned, jakmile Starfield vyšel 1. září/septembra v placeném předběžném pětidenním přístupu (zkuste to říct víckrát za sebou).
„Víme, že naše PC komunita už je v prostoru moddingu velmi aktivní, a pokud máte jakoukoliv zpětnou vazbu ohledně toho, jak můžeme věci zlepšit, dejte nám prosím vědět. Modding a tvorba v našich hrách bude vždy klíčovou a důležitou součástí toho, kým jsme, a moc rádi vidíme, že komunita začala tak výrazným způsobem,“ dočteme se ve zprávě autorů Starfieldu. A my se už vážně těšíme na to, s čím moddeři přijdou, až je Bethesda podpoří nejen slovy, ale i pořádnými nástroji.