Konzole nové generace jsou mnohem výkonnější, než vývojáři ze studia 4A Games očekávali. Detailní analýza PS5 a Xbox Series X verzí Metra Exodus odhalila nejednu zajímavost.

V pátek vyšlo Metro Exodus na PlayStation 5 a Xbox Series X/S (hra obsahuje české titulky), kde bylo obohaceno o řadu grafických vylepšení, došlo ke zvýšení snímkové frekvence a ke zkrácení načítání. Majitelé PS4 a Xbox One verzí si mohou vylepšení stáhnout bezplatně, zatímco ostatní si mohou next-gen verzi zakoupit v obchodech.

Ben Archard, Senior Rendering Programmer ve studiu 4A Games, pochválil hardware nových konzolích od Sony a Microsoftu. V rozhovoru přiznal, že nové konzole se ukázaly být mnohem výkonnější, než vývojáři očekávali.

„Příběh o tom, jak jsme přinesli Metro Exodus Enhanced Edition na konzole nové generace je dlouhý, ale ve zkratce vám můžu říct, že PS5 a Xbox Series X se ukázaly být mnohem výkonnější, než jsme si původně mysleli. Čím víc jsme na těchto konzolích pracovali, tím víc jsme si uvědomovali, že do hry můžeme vložit téměř všechny funkce z vylepšení PC verze. V tu chvíli jsme si řekli: Dobře, zvládneme to v rozlišení 4K při 60 snímcích za sekundu?“

Podle Archarda tvůrci z ukrajinského týmu 4A Games nejvíce překvapilo, jak výkonné jsou procesory PS5 a Xbox Series X/S. „Upřímně řečeno, procesory jsou opravdu dobré. Přišly velmi, velmi užitečné. Jsem programátor, jenž se specializuje na vykreslování, a vývoj v mém oboru je do značné míry vázán na výkon procesoru, na kterém musíme pracovat. Při práci na nové generace konzolí jsme si všimli, že už to není žádný problém. Takže ano, rozhodně je to velký pokrok oproti tomu, co bylo třeba udělat na minulé generaci konzolí. Nové konzole mají vynikající procesory, které fungují ve všech oblastech. Myslím, že toto zvýšení výkonu bude pro všechny vývojáře velkým přínosem,“ dodal programátor v rozhovoru pro indickou mutaci IGN.

Přečtěte si také: Hry pro Xbox Series X/S bude možné hrát na konzoli Xbox One

PS5 VERZE OŠKLIVĚJŠÍ, ALE BĚŽÍ LÉPE NEŽ VERZE PRO XBOX SERIES X

Detailní analýza konzolového Metro Exodus Enhanced Edition od Digital Foundry ukazuje, že Xbox Series X má z hlediska kvality obrazu navrch. Ovšem na PlayStationu 5 hra běží naopak plynuleji.

Na PS5 hra běží v rozlišení 1296 až 1512p, což umožňuje plynulejší hraní. Verze pro Xbox Series X má s plynulostí problémy, i když nabízí lepší kvalitu obrazu - v závislosti na scénách běží v rozmezí 1512p až 1728p. Kromě toho nejsou v kvalitě obrazu žádné zásadní rozdíly. Až na jeden, verze pro PS5 má sytější barvy, má ale také problémy s úrovní černé, takže je místy příliš tmavá.

Studio 4A Games si zaslouží pochvalu nejen za implementování dobře fungujícího ray tracingu a lepší grafiky, ale také za výrazné zkrácení doby potřebné pro načtení hry. Načítací obrazovky jsou velmi rychlé, i když ani jedna konzole nestačí na PC verzi s SDD diskem.