Nejspíš není důvod pochybovat o tom, že se jednoho dne dočkáme třetího dílu série Star Wars Jedi od EA a tvůrců Titanfallu a Apex Legends ze studia Respawn Entertainment. Z prvního dílu s názvem Star Wars Jedi: Fallen Order, který vyšel v roce 2019, se po kritické i komerční stránce vyklubal překvapivý a naprostý hit, který nejen kravaťákům z Electronic Arts dokázal, že se čistě singleplayerové hry mohou pořád velmi dobře prodávat. Navzdory technickým problémům napříč všemi platformami na tom není vůbec špatně ani letošní Star Wars Jedi: Survivor.

O určitém významu značky vypovídá rovněž existence prequelového komiksu Star Wars Jedi: Fallen Order - Dark Temple od Marvelu, letos vydaný román Star Wars Jedi: Battle Scars, jenž vypráví příběh zasazený do doby mezi událostmi obou herních dílů, nebo přítomnost hlavních postav Fallen Orderu v mobilní hře Star Wars: Galaxy of Heroes. Survivor navíc končí způsobem, který rozhodně je otevřený dalšímu pokračování, a šéf vývoje Stig Asmussen se nedávno nechal slyšet, že by si dokázal představit celou herní trilogii s Jediem Calem Kestisem v hlavní roli.

Smysl očekávání třetího dílu série Star Wars Jedi nově potvrdily nabídky pracovních pozic ve studiu Respawn Entertainment. Server Tech4gamers konkrétně upozornil na relativně čerstvé nabídky, jež lákají potenciální zaměstnance přímo do Star Wars Jedi týmu, který v Respawnu operuje pod vedením už zmíněného Stiga Asmussena. A protože se aktuálně nezdá, že by Star Wars Jedi: Survivor mohlo v dohledné době obohatit nějaké větší placené rozšíření, které by si žádalo posily tvůrčího týmu, přirozeně se nabízí plnohodnotné pokračování.

Pozice hlavního scenáristy navíc láká na možnost podílet se na tvorbě zábavného zasazení pro akční adventuru hranou z pohledu třetí osoby, zatímco role senior designéra soubojů má být vhodná pro ty, kterým nechybí nadšení pro systémy soubojů zblízka. Asi nejzajímavější je ale pozice senior umělce přes speciální efekty, u níž se dočteme, že velkou výhodou může být zkušenost uchazeče s enginem Unreal 5. Vypadá to tedy, že třetí Star Wars Jedi za sebou konečně nechá dosluhující Unreal 4, který poháněl Fallen Order i Survivor, ale stále zůstane v rodině technologií od Epic Games.

Právě faktu, že čtvrté generaci enginu od Epicu už v mnoha směrech dochází dech, se připisují mnohé technické problémy a nedostatky, které z druhé herní části příběhu Cala Kestise a posádky lodi Stinger Mantis na PC ani konzolích ještě zcela nezmizely. Snad na tom tedy bude třetí díl díky Unrealu 5 o něco lépe. A snad se v něm vrátí rybářské eso Skoova Stev, aby nám se svým úžasným přízvukem zase pověděl něco o všech možných vodních tvorech galaxie. Sice mu kvůli tomu přízvuku skoro nerozumíme, ale stejně ho dokážeme poslouchat pořád a kdykoliv. A i když je miláčkem internetu spíš „žabí“ podnikavec Turgle, my prostě chceme Skoovu.