Situace ve videoherním průmyslu je napjatá. Aby generální ředitel Take-Two Strauss Zelnick uklidnil investory, tak při prezentaci aktuálních finančních výsledků potvrdil důležitou věc. Očekávané Grand Theft Auto VI vyjde v roce 2025. Americká společnost nepředpokládá odklad.

Přesný termín nadále neznáme, v Rockstar Games se nechtějí takto brzy svázat k nějakému datu a vytvářet na sebe další tlak. Ovšem výhled na fiskální rok 2025 přece jen naznačuje, kdy se může gangsterská akce objevit na pultech obchodů. V období od 1. 4. 2024 do 31. 3. 2025 očekává Take-Two obrovské množství peněz. Příjmy mají být přes 8 miliard dolarů.

To je obrovská částka. Pokud Take-Two nemá v záloze nějaké velké a zajímavé neoznámené hry, tak s GTA 6 se počítá v prvních třech měsících roku 2025 ve verzích pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. To je překvapivý termín, takto významné tituly jsou většinou nechávány na podzim.

Pochopitelně visí ve vzduchu strašák v podobě odkladu. Vývojáři z Rockstaru při práci na GTA 6 usilují o dokonalost a Take-Two upřednostňuje vyladění hry před spěchem s vydáním. „Až budeme mít pocit, že jsme hru kreativně optimalizovali, nastane čas ji vydat,“ dodal Zelnick s tím, že u GTA 6 je očekávání mezi hráči mnohem větší, než bylo u pátého dílu.

Když už jsme to nakousli, GTA 5 za poslední dobu prodalo dalších 5 milionů kopií a dosáhlo tak na 195 milionů za celý svůj dlouhý život. Je s přehledem druhou nejprodávanější hrou v dosavadní historii. První je Minecraft s 300 miliony. Daří se také westernové akci od Rockstaru, Red Dead Redemption 2 má od roku 2018 na kontě více než 61 milionů kusů. To z něj dělá sedmou nejprodávanější hru na světě.

Take-Two má ve vývoji 52 projektů, včetně WWE 2K24 (8. 3. 2024), Judas (bez data), Top Spin 2K25 (bez data), No Rest for the Wicked (první čtvrtletí fiskálního roku 2025) nebo mobilní hry Star Wars Hunters (rok 2024) a Game of Thrones: Legends (rok 2024). Mezi nimi je také nová Mafie a podle posledních náznaků Borderlands 4.

Co se situace ve společnosti týče, tak Take-Two navzdory výraznému snížení nákladů neplánuje propouštět. Alespoň ne teď. Firma si chce udržet kreativní, inovativní a efektivní přístup a díky novému programu na snížení nákladů maximalizovat své marže. Nadále má docházet k investování do růstu. Naopak chce optimalizovat největší výdajovou položku. Ne, tou není vývoj, ale marketing. K optimalizaci má dojít ještě u peněž tekoucí k jiným vývojářům a dodavatelům.