Před dvěma týdny se vývojáři z Guerrilla Games pochlubili detaily o monstrózních a fascinujících strojích v Horizon Forbidden West. Dnes nám zase detailněji představují rozlehlý a smrtící otevřený svět, který je plný starobylých ruin, působivých strojů a skrytých hrozeb.

Při vytvářejí tohoto světa designéři úzce spolupracovali se scénáristy, aby navrhli skutečně živoucí svět, jenž bude současně různorodý. Například osady, které jsou neocenitelné pro hlavní hrdinku Aloy na její cestě, mají odrážet jednotlivé kmeny.

Jako příklad jsou uvedeni členové kmene Nora. Ti žijí v relativní izolaci v odlehlém údolí, kde je obtížné komunikovat s okolním světem. V důsledku toho mají zaostalejší technologie než ostatní kmeny a nedůvěřují cizincům. Jejich osady jsou postavené ze dřeva a provazů. Vybaveni jsou jen tím nejnutnějším pro zajištění základních potřeb. Potravu a zdroje získávají lovem a sběrem. V osadě se tak budou povalovat kožešiny, koše nebo toulce plné šípů.

„Když procházíte Forbidden West, všechno by mělo působit jako by to tam patřilo. Pracujeme na aspektech hry, díky nimž svět působí věrohodně a živě: kmeny, osady a lidé v nich. Za vším, co do světa vložíme, je určitý záměr,“ uvedl vedoucí designér Espen Sogn.

Zkušená scénáristka Annie Kitain dodala, že na začátku projektu přemýšleli o každém kmeni. „Jaké jsou jejich konflikty, jak zapadají do příběhu a jak interagují s okolním světem,“ přiblížila otázky, na které se sami sebe ptali. Jako příklad uvádí kmen Tenakth. Mnohé jejich názory vycházejí ze starobylých ruin rozesetých po celém Forbidden West a na rozdíl od jiných kmenů se dělí na tři odlišné klany. Každý jejich aspekt, od společné historie až po ideály a spory, pomáhá definovat postavy, které Aloy na své cestě potkává.

Nejde pouze o krásné přírodní scenérie a ruiny starého světa. Velký kus práce museli lidé z Guerrilla Games odvést při vymyšlení sociálního systému, který bude věrohodný pro příběh hry. Tento systém řídí role, animace, pohyby a zvuky jednotlivých postav.

„Naším hlavním úkolem je převést příběhový rámec do vizuální podoby, která je nedílnou součástí samotného světa,“ říká Espen. „Například Tenakthové jsou známí tím, že jsou soutěživí a zaměřeni na boj, ale to jsou i jiné kmeny. Jak je tedy odlišíme a jak to vizuálně zprostředkujeme?“

„Jde o detaily, animace a chování. V jejich osadách uvidíte Tenakthy, jak cvičí a připravují se na boj. Často jsou mladší, protože potřebují být zdatnými bojovníky. Jejich základnou je starobylá zřícenina, z níž převzali některá starosvětská gesta, kterým možná ne zcela rozumí – například používání vojenský pozdrav.“

„Nakonec je naším cílem zajistit, aby se NPC cítily spojené s místem, kde žijí, a úzce spolupracujeme s dalšími interními týmy, jako jsou Narrative, Quest a Environment, abychom zajistili, že každá lokace bude působit autenticky.“

S odlišným chováním členů kmenů souvisí i jejich další pohyby. V bezpečí své osady se projeví jejich sociální aspekty. Oseramové jsou společenský a historicky patriarchální kmen, z toho důvodu se plácají po zádech a neformálně zdraví. Naopak Utarové jsou vyrovnanější a nezřídka je můžete vidět, jak sedí pohromadě a tváří se zasněně. Během průzkumu světa nám tyto detaily podvědomě mají říkat, kde se ve světě nacházíme.

V Horizon Forbidden West bude celá řada různých osad. Jednou z prvních, na které narazíme, je Chainscrape. Jedná se o osadu Oseramů, jež je bohatá na přírodní zdroje a důležitou křižovatkou cest pro průzkumníky, obchodníky a další.

Podobné osady budou užitečné a zároveň budou posouvat příběh. V těchto centrech najdete pracovní stoly, kde Aloy může sestavovat nasbírané části strojů. V závislosti na zdrojích bude konstrukce stále složitější. Pamatovat si máte, že cokoliv ve světě najdete, vám může pomoci.

V osadách jsou také obchodníci se zbraněmi, lektvary a módním oblečením. I obchodníci se mají chovat odlišně v závislosti na tom, z kterého kmene pocházejí.

„Se živoucím světem souvisejí živoucí osady. Tam, kde jste dříve viděli člověka stát před kovárnou, se nyní bude aktivně zapojovat do toho, co je kolem něj: přesouvat materiály, opírat se o stěny, pít z pohárů, mluvit s přáteli… prostě žít svůj každodenní život,“ dozvídáme se další zajímavost.

S dříve zmíněným sociálním systémem souvisí další novinka. Pro scénáristy bylo důležité, aby NPC zapadaly do kontextu svých kmenů. „Lovec z kmene Oseram by mohl působit spíše jako kovář, který kuje zbraně pro lovce, aby je mohli používat v divočině,“ říká Annie. „Zatímco lovec z kmene Tenakth funguje spíše jako kvartýrmistr, jenž zajišťuje, aby byli bojovníci jeho klanu vyzbrojeni do boje.“

Dalším příkladem jsou kuchaři. V jedné z prvních osad se máme setkat s oseramským kuchařem, který má temperamentní povahu a klade velký důraz na to, jak jídlo chutná. Později máme zase potkat přísného tenakthského kuchaře, jenž upřednostňuje vhodnou stravu pro bojovníky, aby byli připraveni k boji.

Dozvěděli jsme se také novinky týkající se zbraní. Aloy by měla mít možnost nosit až šest zbraní najednou, včetně klasického kopí. Opět bude k dispozici různé oblečení, které ovšem nebude pouze kosmetickou záležitostí, poskytne totiž Aloy určité schopnosti, zatímco vizuální stránka vychází z jednotlivých kmenů.

Závěrem svého povídání tvůrci doufají, že si Horizon Forbidden West zamilujeme od začátku do konce. Ve hře má být řada nových systémů, o kterých se postupně budeme dozvídat zajímavé informace.

Horizon Forbidden West vyjde 18. 2. 2022 na PlayStation 5 a PlayStation 4. Ve hře bude možné zapnout si české titulky. Pokud si koupíte PS4 verzi a později konzoli PS5, tak vylepšení pro výkonnější konzoli budete mít zdarma.