Magazín · Novinky · ve čtvrtek 13. 10. 2022 10:37
Starfield slibuje hlubší a přirozenější dialogy
Vesmírné RPG Starfield od Bethesdy Game Studios je do velké míry stále zahalené rouškou tajemství, a tak mají přirozeně fanoušci řadu otázek. Alespoň na některé z nich se rozhodli tvůrci odpovědět v novém videu, v němž kreativní ředitel Todd Howard kupříkladu prozradil, že inspirací pro Starfield byla třeba stařičká hra SunDog nebo stolní RPG Traveller.
Zdroj: BethesdaNa Starfieldu pracuje rekordní počet zaměstnanců Bethesdy
Howard také přiblížil funkce paliva a gravitačního pohonu vesmírných lodí, s nimiž budeme moci ve Starfieldu létat napříč vesmírem a které si budeme moci sami stavět a vylepšovat. Naštěstí nehrozí, že vám dojde palivo a následně se někde prostě zastavíte. Gravitační pohon i množství dostupného paliva totiž pouze nastavují omezení toho, jak daleko se můžete naráz přesunout, ale samotné pohonné hmoty vám nikdy nedojdou. Ačkoliv někdy v budoucnu může přijít aktualizace nebo komunitní modifikace, která tento přístup změní.
Check out all of the wonderful Starfield art created by the talented artists of @posterposse here! https://t.co/b6Ma9XUcRE pic.twitter.com/Jfy1y6NP2Z
— Starfield (@StarfieldGame) October 11, 2022
Došlo také na přiblížení rysů (traits) vaší postavy. Jednotlivé rysy, které zahrnují například výhody při rozhovorech, speciální dialogové možnosti, vlastnictví luxusního sídla nebo nižší spotřebu kyslíku, vždy zahrnují i nějaké ty negativní efekty. Proto se může stát, že po chvíli hraní nebudete spokojení s tím, jaké vlastnosti vaše postava má. V takovém případě naštěstí nemusíte začínat od začátku s jinou postavou, místo toho můžete splnit určitou aktivitu či quest, načež dostanete možnost zvolený rys trvale odstranit. Vypadá to tedy, že půjde o systém podobný například možnosti zbavit se ve Skyrimu vampirismu.
Todd Howard také přislíbil hlubší a smysluplnější dialogy, které jsou zároveň inspirované klasickými tituly od Bethesdy Game Studios. Jak už víme z dřívějška, během rozhovorů vaši postavu nikdy neuslyšíte, podle Howarda má ale víc než 250 000 řádků dialogů velký dopad. Přímo zmínil systém přesvědčování, který má být mnohem přirozenější než kdy dřív. Zkrátka by měl působit jako přirozená součást rozhovorů, přestože lze stále investovat body do lepších dialogových možností.
Pokud vám tyto informace nestačí a chcete víc Starfieldu, doporučujeme zamířit na web Bethesdy, kde je nyní k vidění kolekce speciálních plakátů, jež vznikly ve spolupráci Bethesdy a uměleckého uskupení Poster Posse. Výsledkem jsou působivé obrázky inspirované světem Starfieldu, na nichž září třeba i robotický společník Vasco.
Starfield vyjde někdy během první poloviny roku 2023 ve verzi pro PC (Steam) a Xbox Series X|S. Hra bude ode dne vydání součástí nabídky Game Passu.