Začátkem týdne vývojáři z Bethesdy Game Studios vydali hotfix 1.8.88 pro Starfield, který řeší hlavně případy, kdy vás při cestování vesmírem všude následovaly asteroidy nebo jiné objekty. Vydání nových patchů přitom zpravidla provází komentář tvůrců, tentokrát byl ale z nějakého důvodu zveřejněn prostřednictvím Redditu. V každém případě jsme se dočkali určitého nástřelu toho, co hru čeká v příštím roce.

Už víme, že Starfield má v průběhu roku 2024 obohatit řádná podpora moddingu, FSR3 a XeSS a přislíbeny byly také pořádné městské mapy. Protože to, co se vám nyní při hraní ukáže, když si v jakémkoliv větším městě zobrazíte mapu, je prakticky nepoužitelné. Nově bylo oznámeno, že tvůrci pracují i na opravách různých fází a průběhu už započatých úkolů. Tyto opravy jsou ale náročnější a žádají si víc času, v Bethesdě Game Studios však vytvořili nový systém, který napraví příslušné chyby bez nutnosti zásahu do už existujících uložených pozic.

Asi nejzajímavějším novým oznámením jsou ale plány na zcela nové způsoby cestování. Bohužel jsme v tomto směru nedostali žádné podrobnosti, předpokládáme ale, že touto cestou budou vývojáři nejspíš chtít vyřešit buď mnohdy nezáživné zkoumání planet, nebo fakt, že se velké množství hráčů příliš často spoléhá na rychlé cestování (fast travel).

Někteří fanoušci spekulují třeba o přidání funkčních pozemních vozidel, ale nezapomínejme na to, že základy enginu Starfieldu jsou staré více než 20 let a některé prvky, funkce a mechaniky se datují až do dob legendárního RPG The Elder Scrolls III: Morrowind z roku 2002, takže realizace určitých novinek může být dost těžká. Možná dokonce nemožná. Ale kdo ví, třeba dojde alespoň na nějakou obdobu koní z Oblivionu a Skyrimu.

V každém případě máme počítat s tím, že na nový patch Starfieldu dojde přibližně každých šest týdnů. Pokud ale něco tvůrci zvládnou vyřešit a opravit rychleji, můžeme se i nad rámec tohoto intervalu dočkat menších hotfixů. Příkladem takové menší aktualizace je právě nedávno vydaný patch 1.8.88. Bethesda nicméně zdůrazňuje, že i ta nejmenší změna v tak rozsáhlé a dynamické hře musí být vždy důkladně otestována.