Magazín · Novinky · v úterý 30. 11. 2021 18:13
Starfield a jeho svět spoléhá na vědu i znalosti vývojářů
Z vesmírného RPG Starfield jsme toho sice stále moc neviděli, ale to vývojářům ze studia Bethesda Game Studios očividně nebrání vydávat stále další a další typy videí a vývojářských deníků. Nově odstartovala série Into the Starfield, v níž sami vývojáři hovoří o tom, co vývoj Starfieldu obnáší. V první epizodě se sešli kreativní ředitel Todd Howard, ředitelka studia Angela Browder a umělecký ředitel Matt Carofano. Společně v novém videu hovoří o tom, jak jsou světy her od Bethesdy Game Studios trvanlivé, tedy že hráči jsou schopní v nich trávit celé roky, a že musí vždy zanechat nějaký emocionální dopad. Zároveň jsou schopné každému hráči nabídnout odlišný zážitek.
Zdroj: BethesdaKoncert hudby Skyrimu nabídl i zvukovou ochutnávku Starfieldu
Todd Howard znovu potvrdil, že po dokončení The Elder Scrolls III: Morrowind v roce 2002 měli tvůrci, z nichž mnozí pracují ve studiu dodnes, seznam dalších světů, v nichž by chtěli vytvořit další hry. Na prvním místě byl Fallout a tento sen se podařilo splnit nejen díky Falloutu 3 z roku 2008. Na druhém místě pak bylo sci-fi zasazení, na které dochází až nyní. Ve srovnání třeba s The Elder Scrolls má přitom Starfield nabídnout realističtější pozadí, které více sází na vědu. Díky tomu se jedná o hru a zasazení více ukotvené v realitě, kterou známe.
Tento fakt se promítá do tvorby nových lokací, prostředí i postav. Mnozí členové tvůrčího týmu mají navíc znalosti z oboru robotiky nebo inženýrství, které mohou díky realističtějšímu pojetí Starfieldu uplatnit. A jelikož vývojáři plánují celé univerzum, musí řešit i to, co jeho obyvatelé mohou jíst a jak vypadá jejich oblečení, historie, umění nebo zábava. A kdo ví, třeba při vývoji došlo i na otázku, kam chodí na záchod, protože absence toalet je přece odjakživa nejpalčivějším problémem Skyrimu.
Dle Howarda má Starfield nabídnout svět, jehož mechaniky jsou ve srovnání s ostatními projekty Bethesdy Game Studios odlišné. Zároveň ale dojde na řadu podobností, ať už jde o pohled z první osoby nebo možnost vzít mnoho předmětů do našich virtuálních rukou. Nejen některé z těchto předmětů pak můžeme vidět na starých i nových konceptech z vývoje, které jsou ve videu postupně k vidění.
Todd Howard ještě připomenul klasický rys her od Bethesdy Game Studios, o kterém mluví jako o „step out“ okamžiku. Jde zkrátka o moment, kdy poprvé naplno vstoupíte do herního světa, jenž se před vámi rázem otevře. Stačí si vzpomenout na výstup ze stok v úvodu Oblivionu nebo opuštění Vaultu 101 na začátku Falloutu 3. Starfield má nabídnout hned dva takové okamžiky, ale víc tato skutečnost rozebírána nebyla. Že by šlo o vstup na povrch úvodní planety a následně o první návštěvu vesmíru?
Starfield vyjde 11. listopadu/novembra 2022 ve verzi pro PC a Xbox Series X|S. Hra bude ode dne vydání součástí nabídky Game Passu.