Necelé dva dny před vydáním společnosti Electronic Arts a Respawn přiznaly horší technický stav hry Star Wars Jedi: Survivor s tím, že oprava bude trvat několik týdnů. Vše bylo v návaznosti na recenze, které chválily celkový zážitek, obsah a souboje, ale vyčítaly velké množství problémů a špatnou optimalizaci.

Špatná optimalizace je nejen na PC, ale také na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S, kde jsou viditelné propady frekvence snímků za sekundu. Vývojáři na nápravě pracují a omlouvají se s tím, že stav hry nesplnil jejich standardy.

V oficiálním vyjádření se mluví o určitém procentu hráčů na PC, zejména majitelích špičkových strojů a určitých specifikací, u nichž výkon neodpovídá standardům. V Respawnu pracují na rychlém řešení.

Bohužel se stává stále častěji, že hry vycházejí v horším stavu. Po The Last of Us Part 1 tady máme další špatný port, který dokonce Digital Foundry označuje za nejhorší AAA PC port letošního roku. Star Wars Jedi: Survivor si má zachovávat všechny problémy Fallen Order z roku 2019, které nebyly nikdy opraveny. Jsou to zejména záseky při kompilaci shaderů a při procházení některých scénářů. Do toho má horší výkon a není tak vyladěný jako předchozí díl. Výkon kolísá bez ohledu na kombinaci CPU a GPU. I při hraní na nejnižší nastavení se budete setkávat se záseky způsobenými kompilací shaderů a procházením scénářů.

Redakce Digital Foundry vyčítá rovněž absenci podpory DLSS a XeSS. Podporu má pouze FSR2 od AMD, jež snižuje ostrost obrazu. Jako bizarní problém je popisováno vypnutí ray tracingu a jeho následné zapnutí, což bez vysvětlení zhoršuje výkon hry; pomůže pouze restart hry.

Test probíhal mimo jiné na počítači s procesorem Intel Core i9 12900K v kombinaci s 6400MT/s DDR5 a GeForce RTX 4090. Ovšem ani tato sestava nezvládla hru na 60 snímků za sekundu při nejnižším možném nastavení. S ray tracingem, který zas takový vliv na grafiku nemá, se dostali těsně nad 30 FPS.