Problémy nových her, zejména na počítačích, pokračují. Přesvědčit jste se mohli v naší včerejší recenzi Star Wars Jedi: Survivor, kdy jsme hráli na PC. Jak se ale ukazuje, tak problémy jsou také na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Společnost Electronic Arts je přiznává ještě před vydáním hry a avizuje, že oprava bude trvat několik týdnů.

Star Wars Jedi: Survivor bude dostávat patche několik týdnů po vydání, uvádí oficiální twitterový účet hry bez podrobností o tom, co můžeme čekat. Dá se ovšem očekávat zaměření na lepší optimalizaci, viditelné propady frekvence snímků za sekundu a chyby v grafice.

Už zítra, kdy hra oficiálně vyjde, bude dostupný takzvaný day one patch. Ten opraví nespecifikované chyby, zlepší výkon a přidá další funkce pro zpřístupnění. V review verzi by už aktualizace měla být a podle všeho toho na počítačích neopravuje moc a jde nadále o zpackaný port. Prý na propady snímkové frekvence nemá vliv žádné nastavení.

Špatnou situaci potvrzuje německý GameStar (video níže). Ten si zahrál Star Wars Jedi: Survivor na výkonném počítači s AMD Ryzen 9 5900X, 32 GB RAM a grafickou kartou GeForce RTX 4090. Ale ani při této konfiguraci nedokáže hra v rozlišení 1440p udržet stabilně 50 snímků za sekundu.

Dle testů to nevypadá na problém s grafickou kvalitu hry, nýbrž s využitím GPU. RTX 4090 je vytížena na zhruba 35 až 60 procent. Další si všímají, že novinka od studia Respawn a EA má velké nároky na VRAM. Pomalu se stávají standardem a nebude stačit ani 16 GB VRAM, viz Gotham Knights, The Callisto Protocol, The Last of Us Part 1 a nyní Star Wars Jedi: Survivor.