Magazín · Novinky · ve středu 4. 12. 2024 13:24
STALKER 2 dostal třetí větší patch. Odstraňuje další chyby a vylepšuje míření
Ve studiu GSC Game World si po vydání hry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl nedopřávají odpočinek. Místo toho jedou na plné obrátky a přinášejí už třetí patch, který se věnuje dalším opravám bugů, lepší optimalizaci a vylepšení herních mechanik.
Tahle aktualizace s označením 1.0.3 sice neopravuje více než 650 chyb jako ta první (druhá odstranila další), přesto je ale důležitá. Má 20 GB na PC a 7,91 GB na Xboxu Series X/S.
Hlavními body aktualizace jsou opravy pádů hry a memory leaky (úniky paměti), které trápily mnoho hráčů od vydání hry. Vývojáři také upravili ovládání podle zpětné vazby od komunity – například vyhlazování pohybu myši (Mouse Smoothing) a akcelerace myši (Mouse Acceleration) jsou nyní ve výchozím nastavení vypnuté. Nové hodnoty citlivosti kamery (25 %) a zaměřování (15 %) byly optimalizovány pro předvídatelnější a plynulejší zážitek.
Opravy se týkají i hlavních a vedlejších misí. Mezi klíčové úpravy patří:
- Oprava nehratelných postav, které se blokovaly ve dveřích během mise Back to the Slag Heap.
- Odstranění problému, kdy se mutanti natahovali do nepřirozených pozic po zásahu automatickou zbraní.
- Vyřešení problémů s despawnem nepřátel či důležitých předmětů během některých misí, například A Heavy Burden a In the Name of Science.
- Vylepšené chování AI nepřátel, aby se předešlo problémům, kdy NPC přestávali reagovat nebo umírali v nevhodných situacích.
Vývojáři se v poznámkách k patchi omluvili za problémy a poděkovali hráčům za jejich zpětnou vazbu: „Vaše podpora nám pomáhá udělat Zónu lepším místem pro průzkum a hraní.“ Zároveň vyzvali komunitu, aby nadále hlásila chyby prostřednictvím technické podpory, můžete tak učinit přes oficiální fórum a sociální sítě.
Na cestě jsou další opravy. Ty se zaměří na větší stabilitu, optimalizaci výkonu a vyřešení dalších anomálií, které trápí hráče při průzkumu postapokalyptického světa. V budoucnu by mělo dojít i na vylepšení systému A-Life, jenž je zodpovědný za simulaci života v Zóně.