Zdroj: Bungie
Magazín · Novinky · v úterý 11. 11. 2025 15:55
Sony přiznává, že akvizice Bungie nenaplnila očekávání. Společnost vykazuje ztrátu
Sony chtěla uspět na poli live-service her natolik, že se v roce 2022 rozhodla koupit studio Bungie, tvůrce Destiny, s vidinou velkých zisků. Cílem bylo mít ve svém portfoliu vývojáře, který se nezaměřuje jen na hry pro jednoho hráče. Jenže jak se ukazuje, stal se pravý opak.
Japonská společnost za akvizici zaplatila 3,6 miliardy dolarů, což je podle mnohých poměrně nadsazená částka. Ze začátku ponechala Sony studiu značnou volnost a Bungie fungovalo jako samostatná entita. Jenže se mu příliš nedařilo — muselo dokonce odložit chystanou akci Marathon, což už se Sony nelíbilo. Situaci nezachraňuje ani Destiny 2, které nehraje tolik hráčů, kolik si firma představovala. Bungie proto letos přešlo zcela pod PlayStation Studios a přišlo o svou nezávislost. V důsledku toho došlo i k výměně vedení — dlouholetého Peta Parsonse nahradil Justin Truman.
Během prezentace finančních výsledků se k akvizici vyjádřila finanční ředitelka Sony Lin Tao, která přiznala, že nákup studia nenaplnil očekávání, v jaká společnost doufala. Totéž platí i pro Destiny 2. Pro Sony je to nepříjemná rána, a proto musí vykázat ztrátu svých aktiv v Bungie. Přesto ale zmínila i pozitivní zprávy – například úspěch hry Ghost of Yotei a také skvělý start Helldivers 2 na Xboxu, kde se během úvodního víkendu prodalo přes 600 tisíc kopií.
Sony CFO Lin Tao On Bungie:
— @Zuby_Tech (@Zuby_Tech) November 11, 2025
"Regarding Destiny 2, partially due to the changes in the competitive environment, the level of sales and the user engagement have not reached to the expectation we had at the time of the acquisition of Bungie. While we will continue to make… pic.twitter.com/KylHaVoqp1
Zpět ale k Bungie. Díky tomu, že je studio nyní plně pod kontrolou Sony, má vedení větší páku na vývojáře. Jak se však situace vyvine dál, zůstává otázkou. Pokud bude Marathon dalším neúspěchem, může se stát cokoliv – v dnešní době, kdy se studia zavírají a propouští tisíce vývojářů, to není nereálný scénář.
Marathon měl původně vyjít ještě letos, ale po negativní zpětné vazbě z uzavřeného testování byl odložen na příští rok. Nové datum zatím oznámeno nebylo, ale Sony s vydáním počítá do konce března 2026. Studio navíc čelilo kritice za použití ukradených uměleckých podkladů, za což se omluvilo – na reputaci to ale rozhodně nepřidalo. Nezbývá než Bungie držet palce a doufat, že se nestane dalším z mnoha uzavřených studií.
Zdroj: CoolcaesarSony to s live service hrami nevzdává. Bungie bude plně pod kontrolou PlayStationu


