Zdroj: Bungie
Magazín · Novinky · ve čtvrtek 7. 8. 2025 14:00
Sony to s live service hrami nevzdává. Bungie bude plně pod kontrolou PlayStationu
Během zveřejňování finančních výsledků promluvila i finanční ředitelka Sony, Lin Tao, která se kromě úspěchu PlayStationu rozpovídala o dalším proniknutí do live service segmentu.
V něm se Sony totiž moc nedaří. Důkazem toho neúspěšná je střílečka Concord, která nevydržela ani 14 dní a následně bylo zrušeno i celé studio Firewalk, které za hrou stálo. Také došlo ke zrušení několika dalších projektů a odložení akce Marathon od studia Bungie na příští rok. I tak to ale nevzdává a chce se poučit ze svých chyb.
„Minulý rok byl Concord uzavřen a letos byl Marathon odložen, takže vycházejí poněkud negativní zprávy,“ řekla Tao. „V prvním čtvrtletí byl poměr live service her asi 40 %, za celý rok je to o něco méně, pravděpodobně mezi 20 až 30 %. Samozřejmě si uvědomujeme, že stále existuje mnoho problémů, takže bychom se měli poučit z chyb a ujistit se, že zavedeme live service hry tak, aby bylo méně plýtvání a vše bylo plynulejší,“ pokračovala.
Zdroj: BungieMarathon od Bungie odložen
Došla řeč i na studio Bungie, které se stane plnou součástí PlayStationu. To znamená, že už nebude rozhodovat nezávisle, ale veškerá rozhodnutí půjde za Sony. Tohle není tak překvapivá zpráva, jelikož sama Sony řekla, že pokud to bude nutnost, zbaví Bungie nezávislosti a proběhne plná integrace pod PlayStation Studios. Může za to nejspíš situace ohledně Marathonu, který se nevyvíjí dle představ.
„Pokud jde o řízení Bungie, v době akvizice jsme nabízeli velmi nezávislé prostředí, takže to byl jeden ze způsobů uvažování,“ vysvětlila Tao. „Poté jsme však prošli strukturální reformou, jak jsme avizovali v loňském roce, takže tato nezávislost se stává menší a Bungie se posouvá do role, která se stává více součástí PlayStation Studios, a integrace pokračuje,“ dodává Tao.
Je vidět, že to nevzdávají, což chápu. Microsoftu se v tomto odvětí daří dobře a má několik úspěšných titulů, které vydělávají nemalé peníze a jsou neustále podporovány. Sony může považovat za úspěch například Helldivers 2, Gran Turismo 7 či Destiny 2 od Bungie, ale chce zkusit přijít s dalšími úspěšnými live service hrami.
V přípravě je již zmíněný Marathon a Fairgame$ od Haven Studios, které ale opustila jeho zakladatelka Jade Raymond. Co přinese dále, zatím nevíme, ale určitě bude opatrnější než doposud. Marathon by dle jejích slov měl vyjít v tomto fiskálním roce, který končí v březnu 2026. Na stejný rok je plánován i Fairgame$.


