Týmy pod PlayStationem skvěle zvládají příběhové akční adventury pro jednoho hráče. Sony si ale chce ukrojit kus také z koláče multiplayerových her a do tří let má v plánu uvést na trh až 12 live service titulů. Což samo o sobě zní děsivě, když si vezmeme, jak velká konkurence v tomto segmentu je. Důkazem jsou nedávné neúspěchy v podobě Marvel's Avengers a bojovky MultiVersus.

V Sony si tohle podle všeho uvědomují a přistupují ke svým hrám v rámci živých služeb odlišně. Podle šéfa PlayStation Studios, Hermena Hulste, se jejich live service tituly zaměřují na různorodé žánry a cílové skupiny hráčů. Neměly by tedy kopírovat jen styl Fortnite nebo Destiny, stejně tak si nemají navzájem konkurovat, protože budou mít i odlišné množství obsahu. Podle Hulsta je chyba domnívat se, že live service je jeden žánr, nebo dokonce jeden obchodní model.

„Vytváříme hry pro různé hráče a já věřím, že se nám daří vytvářet světy a příběhy, které fanoušci PlayStationu milují,“ dodal v rozhovoru pro GamesIndustry s tím, že chtějí hry nejvyšší kvality.

Rozhovor proběhl v návaznosti na akvizici týmu Firewalk Studios, který je složen bývalými veterány Call of Duty, Destiny, Titanfallu, Apex Legends a Halo. Ti pracují na nějaké multiplayerové hře pro PS5 a PC.

Víme o dalších čtyřech live service hrách od Sony: Multiplayerové The Last of Us od Naughty Dog, online projekt ve světě Horizonu od Guerrilla Games, nějaká online komunitní hra od Haven Studios a kooperativní fantasy hra od London Studio. Uvidíme, co bude dalšího. Jisté je, že při vývoji využívá Sony zkušeností Bungie, autorů série Destiny, které před časem koupila.

Pro ty, kteří mají rádi příběhové hry pro jednoho hráče (jsem mezi vámi), tak nemějte strach. Sony bude v těchto příbězích pokračovat i nadále.