Rocket Arena je jedna z těch her, co je už od začátku předurčena k neúspěchu. Překvapivě to ale není kvůli nudným mechanikám nebo chybám v herním designu, ale kvůli způsobu, kterým je titul monetizován. I když je tak Rocket Arena skvělá hra, u které jsem si svůj čas opravdu užil, nejsem si jistý, jestli vám ji můžu úplně doporučit.

INOVACE A ORIGINALITA

Řekněme si tedy nejdřív o tom dobrém. Rocket Arena si jde svou cestou. Je to sice standardní arénová střílečka, kde proti sobě jdou dva trojčlenné týmy, ale samotné mechaniky jsou o něco jinačí, než byste mohli čekat. Klasické hit-scan zbraně jsou tu nahrazeny raketomety s projektily, takže každý výstřel vidíte a máte šanci se mu vyhnout. To, že zbraně nejsou hit-scan, tedy nezasahují cíl okamžitě po výstřelu, také znamená, že je potřeba předmiřovat. A věřte mi - když dobře předpovíte trajektorii vaší střely a trefíte nepřítele přes půlku mapy, budete z toho mít opravdu dobrý pocit.

Druhou originální vlastností Rocket Areny je způsob, kterým fungují vaše životy. Ty zde totiž neubíráte, ale místo toho s každým zásahem zvyšujete sílu, jakou protivník odlétne. Když nepřítel vylétne mimo mapu, zemře. Podobně jako v Super Smash Bros

Síla odhození je reprezentována pomocí ukazatele, který se dá snížit, pokud se nenecháte nějakou dobu zasáhnout. Může se také ale naopak naplnit na maximum, což znamená, že po zásahu odlétnete okamžitě, bez šance se vrátit do hry nějakým skvělým skokem nebo úhybem.

S těmito zajímavými mechanikami a rychlým pohybem, díky možnosti trojitého skoku a rocket jumpování, vznikají velice zajímavé a zábavné hry. Přidejte do toho zajímavé módy jako obdobu fotbalu, sbírání mincí, standardní eliminační módy, hraní proti robotům a 1v1 duely a máte opravdu zábavnou a zajímavou hru.

KAŽDÝ SI NAJDE POSTAVU PRO SEBE

Navíc je tu celkem slušné množství postav s velkou variací herních stylů. Každá postava má svůj vlastní raketomet, který může třeba střílet rychlé projektily s menším poškozením, pomalé projektily s naopak vysokým poškozením nebo dokonce hned několik střel za sebou. Poté mají postavy alternativní mód střelby, který může fungovat třeba jako mina, pomalejší střela s větším poškozením nebo klidně jako grappling hook. V neposlední řadě má také každá postava vlastní speciální schopnost, která může dělat v podstatě cokoliv. Variace herních stylů je tak opravdu velká a osobně jsem si našel hned několik oblíbenců, za které jsem hrál.

Ještě k tomu všemu můžete dokonce každé postavě dát vlastní předměty, které trochu mění její statistiky. Osobně mi ale změny přišly tak malé, že jsem předměty příliš neměnil. Vybral jsem si je jen jednou a už jsem si na ně pak ani nevzpomněl.

ŠPATNĚ PROVEDENÁ MONETIZACE MÁ SVÉ DŮSLEDKY

Největším problémem je ale již zmíněná monetizace. V dnešní době je totiž na trhu hromada free to play her, a i když tato vypadá, že by mohla být jednou z nich, tak je opak pravdou. Ještě k tomu se ale vývojáři rozhodli přidat do hry placený battle pass, takže nejenže musíte zaplatit za relativně malou hru s pouze pár módy a mapami, ale ještě k tomu nemůžete ani nějakým jednoduchým způsobem získat ve hře kosmetické předměty a skiny. Sice to jde, pokud hrajete opravdu hodně, ale není to úplně nejjednodušší.

Špatná monetizace sama o sobě ani není takovým problémem, ale bohužel odlákala spoustu hráčů, takže pokud budete chtít hrát, počítejte s tím, že najdete spíše menší komunitu a na zápasy budete muset čekat i pár minut. Vývojáři si toho jsou vědomi, a tak už dokonce odebrali kompetitivní mód, aby zrychlili hledání her. Ani tak to ale bohužel pro tuto hru nevypadá nadějně.

POJĎME SI TO SHRNOUT

Studio Final Strike Games tak vytvořilo něco opravdu dobrého, co je ale bohužel postiženo špatným monetizačním systémem. Dalo by se spekulovat, že je to kvůli společnosti EA, pod kterou studio patří, ale faktem jednoduše je, že byste si tuto hru nejspíše neměli kupovat. Tímto tempem má Rocket Arena stejně naběhnuto na free to play cestu a je tak možné, že časem bude titul stejně zdarma. Je mi tak opravdu líto, když hru, kterou si užívám a baví mě, nemůžu zatím s čistým svědomím doporučit. Proto jí s těžkým srdcem dávám 6 bodů z 10 a doufám, že někdy v budoucnu přejde do free to play modelu, aby si ji mohlo zahrát více hráčů.