Kdo by neznal modrého ježka Sonica. Jeho dobrodružství s přáteli provázela celé generace dětí a rozhodně se jedná o jednu z větších ikon herní scény. Tentokrát se vrátil mezi hráče v podobě Sonic Frontiers, který se odklání od stereotypu. 

Doposud byla většina her se Sonicem příběhové rázu, kdy jste měli za úkol posbírat smaragdy, porazit Eggmana a zachránit svět. Jenže teď se vývojáři rozhodli vést hru jiným směrem. Myšlenka se ubírala dát hráčům onu volnost, aby využili veškerou rychlost tohoto modrého tvora na maximum. Jaký zatím stojí důvod a zda se záměr povedl, to vám osvětlíme díky rozhovoru s producentem hry Takashi Iizukou.

Takashi Iizuka je hlavní kreativní ředitel Sonic Frontiers a podílel se na téměř všech herních titulech, které pod značkou Sonic vznikly. V posledních třech hrách (Sonic Forces, Team Sonic Racing a Sonic Frontiers) figuroval ve vývoji jako producent. Svou kariéru začal v Japonsku jako designér Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles. Později odcestoval do Ameriky, aby ustálil nové studio SEGA v USA. Jakmile se mu to povedlo, vrátit se do Japonska, kde je dodnes.

Sonic Frontiers má pozvednout Sonic hry na zcela novou úroveň. V jakém okamžiku tvorby jste si řekli, že uděláte hru s otevřeným světem?  

Iizuka: Víme, že mnoho hráčů miluje svobodu prozkoumávat rozsáhlé světy a naším cílem bylo v Sonic Frontiers rozvinout lineární, stage-clearing 3D akci, která začala v Sonic Adventure v roce 1998, a vytvořit hru, která by byla základním kamenem budoucích titulů z této franšízy. Jsem velmi hrdý na to, čeho se nám povedlo dosáhnout.

Jak jste přišli na koncept otevřených zón. Je to spíše podobné hrám s polootevřeným světem, nebo jen s otevřeným světem?  

Koncept plošinovek s otevřenými zónami přináší rozsáhlá, nová prostředí a dává hráčům svobodu prozkoumávat ostrovy Starfall jak se rozhodnou. Hráči mohou volně pobíhat a interagovat s různými aktivitami, jako jsou hádanky, vedlejší úkoly, nová rybářská minihra a různé Cyber Space fáze, a zároveň se utkávat s různými nepřáteli bez předem určené cesty. Akce, které Sonic provádí, mění každou otevřenou zóna v průběhu času, přičemž svět reaguje na váš postup, průzkum a úspěchy.

Došlo k nějakým změnám ve vzhledu Sonica? Snažíte se o to, aby byl více reálný? Můžete nám říct něco o nových nepřátelích v této hře?  

Během své cesty se Sonic setkává s novými nepřáteli a kolosálními titány. Hráči budou muset využívat nový strom dovedností k odemykání schopností a strategicky je využívat k likvidaci různých typů nepřátel. Nakonec se budou snažit zachránit přátele Sonica a tajemné obyvatele ostrovů Starfall před kolosální mechanizovanou hrozbou.  

A co Robotnik, Metal Sonic nebo další známí nepřátelé? Uvidíme je?  

Než abychom o nich mluvili nyní, raději bych dal přednost tomu, aby si fanoušci překvapení, která pro ně chystáme, vyzkoušeli sami při hraní hry. Doufám, že to chápete! 

Bude Sonic sám? Nebo mu někdo pomůže?  

Při svém dobrodružství, jehož cílem je nasbírat smaragdy Chaosu a najít ztracené přátele, bude Sonicovi při průzkumu Starfall ostrovů pomáhat Koco. Zejména Elder Koco a Hermit Koco budou nabízet odměny za sbírání sběratelských předmětů, které zvýší Sonicovu rychlost, počet prstenů, útok a obranu, takže je nezapomeňte navštívit!  

Provedli jste po reakcích fanoušků a hráčů nějaké změny?  

Vždy velmi rád slyším zpětnou vazbu od hráčů a samozřejmě je naším cílem pokaždé splnit očekávání fanoušků a vytvořit hru, která bude naši komunitu bavit. 

Proč by lidé měli tuto hru vyzkoušet? Co speciálního přinášíte do jejího vzorce?  

Koncept otevřených zón přináší do série zcela nový prvek, který tu ještě nebyl, a proto si myslím, že si ji lidé opravdu užijí. Sonicovu hratelnost jsme posunuli na další úroveň, od nového plošinového systému v otevřené zóně a stromu dovedností až po nový bojový systém a další prvky.

Kde jste brali inspiraci pro souboje? Bylo to ze starších her se Shadowem, nebo z něčeho novějšího, jako je Sonic Forces?  

V předchozích hrách se Sonicem byly souboje znakem k rychlé akci. Tentokrát však do soubojů přidáváme větší smysl pro napětí a strategii. Nový bojový systém má být plynulý, vzrušující a dává hráči volnost v přístupu k boji se silnými nepřáteli. Sonic využívá novou schopnost Cyloop, komba a speciální útoky, aby se vypořádal s nepřáteli, Strážci a kolosálními Titány. Sonic Frontiers má pozvednout hry se Sonicem na zcela novou úroveň.

Sonic Frontiers vyšel 8. 11. na obě generace konzolí PlayStation a Xbox, Nintendo Switch a PC.