Včera se zaměstnanci Bungie dozvěděli o propouštění. Jejich generální ředitel Peta Parsonse na sociální sítě napsal, že je to smutný den. Čerstvě se internetem šíří informace o tom, že v Bungie měli rozvázat spolupráci s Michaelem Salvatim, hudebním veteránem, který pro studio pracoval více než 25 let. V současné době není jasné, zda Salvatori odešel dobrovolně, nebo byl vyhozen.

„Loučíme se s kolegy, kteří měli na naše studio významný vliv. Přínos těchto výjimečných lidí pro naše hry a kulturu Bungie byl obrovský a bude součástí Bungie i v budoucnu,“ napsal Parsonse.

„Jsou to skutečně talentovaní lidé. Pokud máte volná místa, vřele doporučuji každého z nich,“ dodal. Bohužel nevíme, kolik lidí v Bungie přišlo o práci. Jednou z propuštěných je komunitní manažerka Liana Ruppert. Této informace využil například alex_frostwolf a okomentoval příspěvek Parsonse.

„Vaše komunitní manažerka by vám poradila, abyste tento příspěvek nepsal, věděl byste to, kdybyste ji nevyhodil. To je ale ostuda,“ napsal. DestinyNostaLgi sarkasticky přidal, že tato laskavá slova jistě zaplatí propuštěným účty.

Novinář Paul Tassi z Forbesu upozornil na dopady propouštění. Propuštění zaměstnanci trpí okamžitě, studio doplácí na ztrátu dobrých lidí, zbývající zaměstnanci trpí nečekaným propuštěním přátel a komunita ztrácí důvěru v Destiny, budoucí projekty a spolupráci se Sony.

ODKLAD PROJEKTŮ BUNGIE

Podle Bloombergu došlo také k odkladu rozšíření The Final Shape pro Destiny 2. Oznámeno bylo v srpnu a k vydání mělo dojít 27. 2. 2024. Odloženo má být do června. Marathon má být zase interně odložen na rok 2025, takže původně to měl být asi rok 2024.

Předtím Sony propouštěla ve studiu Naughty Dog a potom v podpůrném týmu Visual Arts. Propouštění má být důsledkem toho, že Sony uložila k ledu samostatnou multiplayerovou hru ze světa The Last of Us. Také se proslýchá o změně strategie, japonská společnost už nemá klást takový důraz na live service tituly a PlayStation Studios se více zaměří na příběhové hry pro jednoho hráče. Z toho důvodu odchází generální ředitel Jim Ryan, jeho nástupce by měl určit novou strategii celé herní divize Sony.

Sony koupila Bungie loni za 3,6 miliardy dolarů jako investici do live service. Bungie mělo dohlížet na všechny chystané online projekty. Mezitím podporuje Destiny 2, chystá extrakční střílečku Marathon a k tomu ještě novou značku.