Uplynulý fiskální rok - od 1. 4. 2020 do 31. 3. 2021 - byl z hlediska finančních výsledků nejlepším obdobím v historii série Assassin's Creed, pochlubil se Ubisoft během konferenčního hororu s investory.

„Valhalla odvedla skvělou práci,“ řekl generální ředitel Yves Guillemot a zdůraznil, že se pod výsledky výrazně podepsal nejnovější díl s vikingskou výpravou. Současně ale nezapomněl na starší díly a expanze k Assassin's Creed Odyssey, které byly také extrémně silné.

„Jasně vidíme, že v případě Assassin's Creed máme fantastický recept na úspěch, a proto jsme se rozhodli prodloužit podporu hry i po jejím vydání,“ poznamenal Guillemot.

Sérii Assassin's Creed se zkrátka daří. Za lepšími a lepšími výsledky podle generálního ředitele Ubisoftu stojí úspěšná transformace a stavění na pilířích žánru RPG. Jak víme, dříve šlo o akční adventuru, zatímco v posledních letech (od dob Origins) je Assassin's Creed spíše akční RPG v obrovském otevřeném světě, což skalní příznivci nenesou moc dobře, ale značka si dokázala najít nové hráče.

Za fiskální rok dosáhl Ubisoft nového historického maxima 141 milionů unikátních hráčů na konzolích a PC, což je o 20 % více než loni. Celkové příjmy Assassin's Creed vzrostly o 50 % ve srovnání s předchozím rekordním fiskálním rokem 2012-2013.

Hra Just Dance zaznamenala „velkolepý růst“, zatímco Rainbow Six Siege má dvouciferný nárůst počtu získaných hráčů. Dařilo se také další franšíze Ubisoftu. The Division dosáhla na 40 milionů hráčů. Proto Ubisoft bude do značky v budoucnu hodně investovat - chystá se nový obsah pro The Division 2, bezplatný spin-off The Division: Heartland, mobilní hra, román a film.

Jednou z velkých her Ubisoftu v předchozím fiskálním roce byla Immortals: Fenyx Rising, která se u hráčů stala oblíbenou novou značkou. Společnost uvedla, že titul má solidní prodeje.

Co dál? Ubisoft chystá Far Cry 6, Rainbow Six Quarantine, Roller Championship, Riders Republic, Beyond Good & Evil 2, Skull & Bones a projekty ze světů Avatara a Star Wars - oba od tvůrců The Division.

Současně se Ubisoft hodlá více zaměřit na free-to-play a vytvořit skvělé bezplatné tituly. Už nechce každý rok vydávat tři až čtyři velké hry.

Za celý rok Ubisoft utržil 2,223 miliardy eur, což je o 39,4 % více než v předchozím roce. Mikrotransakce jsou pro Ubisoft nadále velkým byznysem a přinesly 780 milionů eur, což bylo meziročně o 11 % více.

Přečtěte si také: Nové DLC pro Assassin's Creed Valhalla zavede hráče do malebného Irska