Dle očekávání jsme se dnes v rámci programu ID@Xbox dočkali nového videa z vývoje dlouho vyhlíženého pokračování série S.T.A.L.K.E.R. Jak už víme několik dnů, ani tentokrát si tvůrci z ukrajinského studia GSC Game World nepřichystali klasický gameplay trailer, který by konečně ukázal, jak bude ve finále S.T.A.L.K.E.R. 2 vypadat. Místo toho tu máme vývojářský deník s ukázkou několika konkrétních herních prvků, na nichž vývojáři zrovna pracují.

V první řadě jsme se dočkali potvrzení, že se v plnohodnotném druhém díle vrací Svoboda a Povinnost, dvě věčně znesvářené frakce známé již z předešlých her ze série S.T.A.L.K.E.R. Jedna usiluje o soužití s černobylskou Zónou, druhá se snaží s ní za každou cenu bojovat. Ve videu můžeme konkrétně vidět ukázky oblečení a zbrojí pro tyto frakce. Veteráni série si tak mohou snadno všimnout, že vývojáři zachovávají styl i typické barvy jak Povinnosti, tak Svobody (v jejím případě je však ještě přeci jen co zlepšovat). Všichni bez ohledu na zkušenosti se sérií mohou také obdivovat množství detailů. Vypadá to, že v GSC Game World se rozhodli ždímat engine Unreal 4 na maximum.

Přečtěte si také: S.T.A.L.K.E.R. 2 nás zavede do nových i známých míst v plně otevřeném světě

Dokazuje to i prezentace několika zbraní. S.T.A.L.K.E.R. 2 má nabídnout více než 30 odlišných zbraní, které bude navíc možné upravovat. Video tak láká na smrtící hračky v několika kategoriích, pocházejících z různých zemí. Ty není problém ozdobit jako vánoční stromeček a přidat granátomet, svítilnu nebo puškohled. Vývojáři navíc prozradili, že s ohledem na časový posun oproti předešlým hrám v Zóně uvidíme nové síly, tedy více frakcí.

Dost možná nejpozoruhodnější částí nového videa je však ukázka editoru zubů. Bez legrace. Jedná se o jeden z nástrojů, které tvůrci vytvořili pro potřeby určitých změn, a tak lze přidávat nebo ubírat zuby, měnit jejich typ nebo je zcela nahradit za blyštivé korunky. Díky tomu každá postava v Zóně může disponovat odlišným úsměvem, i když samozřejmě nikdo nezaručí, že takový úsměv bude vždy přívětivý. V každém případě, pokud tento nástroj vývojáři poskytnou modderům a v komunitě se najde nějaký zubař, mohli bychom se dočkat dost svérázných modifikací.

S.T.A.L.K.E.R. 2 aktuálně nemá stanovené datum vydání a je ve vývoji pro PC a Xbox Series X|S. Ještě letos tvůrci hodlají zveřejnit první záběry z hraní, s vydáním hry v roce 2021 však raději nepočítejte.