Na počítačích jsme často ochotni obětovat grafickou kvalitu, abychom si užili hry v nejvyšší frekvenci snímků za sekundu, zejména u stříleček. Začalo to v dobách Quake, Quake 2 a Unreal Tournament a pokračuje to i dnes. Ve studiu id Software při vylepšování svého interního enginu pojmenovaného id Tech na to vývojáři mysleli a vylepšili svou technologii nejen o větší exploze a zářivější efekty, ale také o počty snímků za sekundu. Tvůrci se soustředili na zážitek pro běžné hráče i na zážitek pro hardcore nadšence, kteří si Doom Eternal budou moci vychutnat klidně při 250fps.

S dostatečně výkonným hardwarem může Doom Eternal v budoucnu běžet dokonce při 1000 snímcích za sekundu, ovšem takový hardware v současné době není k dispozici. Ale jde o maximum, čeho by mohl Doom Eternal dosáhnout. Prohlásil to hlavní programátor enginu pro IGN a prozradil, že na testovacím hardwaru vyzkoušeli svou nadcházející first-person střílečku při 400 snímcích za sekundu.

Až nadejde den, kdy bude standardem třeba 250fps nebo dokonce 400fps, tak si budeme říkat, jak jsme mohli přežít střílečky při 30/60 fps. Dokážete si to vůbec představit?

V rámci PAX East 2020 v Bostonu předvedla Bethesda Doom Eternal. Konkrétně ukázala BattleMode. Jde o zcela nový multiplayerový mód, ve kterém Slayer bojuje proti dvěma démonům během pěti kol. Prostřednictvím tohoto režimu můžete získat kosmetické maličkosti v podobě skinů, posměšků a dalších věcí. Záznam začíná v čase dvě hodiny a šest minut.

Doom Eternal vyjde 20. 3. 2020 na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Později bude následovat verze pro Switch.