
Magazín · Novinky · v úterý 8. 7. 2025 11:00
Romero Games ještě nekončí, o záchranu zrušené střílečky má mít zájem víc vydavatelů
Když se nedávno začalo schylovat k dalšímu kolu soutěže Hádejte, co zrušíme a zavřeme tentokrát a jak velké bonusy si díky tomu vyplatíme, kterou tu a tam pořádají přední manažeři Microsoftu, asi nikoho nenapadlo, že jednou z nejvýraznějších obětí bude malé, nezávislé irské studio, které založil jeden z otců žánru first-person stříleček. V posledních dnech to ale vypadá, jako kdyby se v souvislosti se škrty v americké megakorporaci nemluvilo o ničem jiném. Proto se nyní vedení Romero Games znovu ozvalo, aby uvedlo některé nedávno zveřejněné informace a spekulace na pravou míru.
Zdroj: Bethesda SoftworksGame Pass je dlouhodobě neudržitelný a škodí hernímu průmyslu, varuje zakladatel Arkane Studios
Studio, jež založila dvojice John Romero (Wolfenstein 3D, DOOM, Daikatana) a Brenda Romero (Wizardry 8) na Twitteru potvrdilo, že došlo ke zrušení nové střílečky, na níž pracovalo, v důsledku ukončení financování ze strany vydavatele. Toho ale kvůli dohodám o mlčenlivosti nemohou specifikovat, ačkoliv někteří mohou na základě veřejně dostupných informací uhodnout, o koho se jedná.
Update (July 7, 2025) pic.twitter.com/9QoZ7RWY3S
— Romero Games Ltd. (@romerogamesltd) July 7, 2025
Takže to opravdu vypadá, že novinku Romero Games měla vydávat Bethesda Softworks, o čemž jako první před několika dny informoval server Insider Gaming. V úvahu ale připadá také Activision, protože jak Bethesda, tak Activision patří Microsoftu. S oběma vydavateli John Romero už v minulosti spolupracoval. Activision před dávnými časy vydával a distribuoval řadu titulů od id Software a Raven Software, na nichž jeden ze zakladatelů id Software pracoval, zatímco Bethesda dostala do novějších portů DOOMu z roku 1993 a DOOMu 2 Sigil i Sigil 2, Romerovy neoficiální epizody prvního dílu slavné série stříleček.
V Romero Games každopádně došlo i k propouštění, ačkoliv tato informace se skrývá pod poněkud neupřímnou poznámkou o tom, že kvůli zrušení střílečky a zastavení financování bylo třeba přehodnotit stav personálu. Nicméně samotné studio ještě nekončí. Vedení má dělat vše pro to, aby mohla firma dál fungovat, a zrovna včera se mělo sejít v kancelářích v irském městě Galway kvůli řešení dalšího postupu. Jakékoliv informace o tom, že Romero Games zavírá krám, jsou prý jednoduše mylné.
Závěrem se můžeme v prohlášení Romero Games dočíst, že o možnost zachránit chystanou střílečku a pomoci s jejím dokončením projevilo zájem hned několik vydavatelů. I v tomto případě chybí konkrétní jména, na jeden z nedávných tweetů Johna Romera však zareagoval Devolver Digital, kterého můžete znát třeba díky sérii parodií konferencí na výstavě E3. Situaci v Romero Games zjevně intenzivně sleduje také Dave Oshry, šéf New Blood Interactive (DUSK, Ultrakill, Amid Evil, Fallen Aces). Takže ani zde není těžké hádat.
Je ovšem otázka, jak rozsáhlý projekt vlastně v Romero Games chystali. Devolver i New Blood Interactive se soustředí spíše na menší tituly, a jestli studio manželů Romerových dělalo na AAA střílečce, je možné, že ji jednoduše nebudou schopni financovat tak jako onen nespecifikovaný vydavatel patřící Microsoftu. Ale kdo ví, třeba se o situaci v Romero Games zajímá i některý z větších hráčů typu EA, 2K Games nebo Paradox Interactive. Poslední jmenovaný koneckonců vydává mafiánskou strategii Empire of Sin, jejíž vývoj vedla Brenda Romero.
Sorry to hear that, will reach out on email in your bio to see if we can help.
— Devolver Digital (@devolverdigital) July 3, 2025
Můžeme se také ptát, jak to vypadá s Hellionem, plnohodnotnou kolekcí 32 levelů pro DOOM 2, na které má John Romero pracovat ve svém volném čase a která by měla být vydána v podobném duchu jako Sigil a Sigil 2. O tomto projektu jsme už nějakou dobu nic neslyšeli a lze předpokládat, že snaha o záchranu studia bude mít teď přednost před svým způsobem volnočasovou aktivitou. Takže jestli nejnovější výsledek Romerovy soukromé designérské činnosti vyhlížíte, radši se připravte na delší čekání. Nebo si znovu projděte úroveň One Humanity, kterou proslulý vývojář původně zveřejnil v rámci podpory Ukrajiny. Má být totiž součástí Hellionu.