Magazín · Novinky · v úterý 16. 4. 2024 18:00
REDkit pro Zaklínače 3 na prvních screenshotech
Není žádným tajemstvím, že studio CD Projekt RED dalo sbohem svému vlastnímu REDenginu, který se zrodil během vývoje RPG Zaklínač 2: Vrahové králů z roku 2011. V budoucnu má polský tvůrčí celek prakticky bez výjimky využívat Unreal 5 od Epic Games, přičemž aktuální verze Unrealu bude pohánět novou zaklínačskou trilogii s pracovním názvem Polaris, sequel Cyberpunku 2077 známý jako Project Orion, remake prvního Zaklínače od polského studia Fool's Theory a nejspíš i problematický zaklínačský projekt Sirius od The Molasses Flood.
Zdroj: CD Projekt REDZaklínač 4 nebude jen převlečený třetí díl
Poslední titul, jenž REDengine oficiálně využíval, byla loňská expanze Phantom Liberty pro Cyberpunk 2077. Koncem roku jsme se ale dozvěděli, že skutečnou labutí písní proprietárního enginu CD Projektu RED budou plnohodnotné modovací nástroje PC verze Zaklínače 3. Po jejich odhalení se vývojáři na čas odmlčeli, nyní ale začínají s testováním nástrojů, které proběhne na Steamu. Díky tomu tu máme nejen první screenshoty, jež se objevily na produktové stránce nástrojů, ale také oficiální název. Tvůrci veleúspěšného RPG z roku 2015 vsadili na jméno REDkit, pod nímž byly dostupné už velmi rozsáhlé a flexibilní modovací nástroje pro Zaklínače 2.
Soudě dle screenshotů bude i REDkit pro Zaklínače 3 dost propracovaná sada nástrojů. CD Projekt RED a tým Yigsoft, který se na celém projektu také podílí, lákají na možnost upravit a rozšířit hru Zaklínač 3: Divoký hon dosud nevídaným způsobem. Oba tvůrčí týmy slibují také pokročilé funkce a bezkonkurenční flexibilitu, stejně jako možnost vytvářet nové úkoly, postavy či animace. REDkit koneckonců vychází z nástrojů, které používali samotní zaměstnanci CD Projektu RED při vývoji původní hry a datadisků Srdce z kamene a O víně a krvi.
Co víc, REDkit má být vhodný nejen pro zkušené moddery, ale i pro začínající tvůrce, pro které byla připravena řádná dokumentace. Zde najdete i návody a demo projekt. Tvorba rozsáhlejších modů však může vyžadovat použití externích nástrojů.
REDkit má být každopádně používán nejen pro tvorbu, ale i pro instalaci modifikací, které bude možné sdílet přes web Nexus Mods. Novinkou je zjištění, že na Steamu nebude chybět ani podpora Steam Workshopu. Ti, kteří si koupili Zaklínače 3 přes GOG.com, Epic Games Store nebo nedejbože Origin/EA Desktop (ano, i zde byl svého času v prodeji), pochopitelně musí na možnost využívat Steam Workshop zapomenout. Obecně ale platí, že samotný REDkit bude k dispozici zdarma pro všechny PC hráče, a to někdy během letošního roku.
Je také třeba upozornit, že i když CD Projekt RED začal s testováním REDkitu na Steamu, ne každý, kdo na něm hru vlastní, se může ihned pustit do tvorby uživatelských modifikací a přídavků. V tuto chvíli můžete pouze na produktové stránce modovacích nástrojů zažádat o přístup a doufat, že ho dostanete. Vývojáři budou udělovat přístup k REDkitu ve vlnách. Jakmile se na vás dostane, ve vaší knihovně se objeví položka s názvem The Witcher 3 REDkit Playtest. Informace o tom, jak a kdy si budou moci REDkit stáhnout majitelé hry v ostatních digitálních obchodech, budou zveřejněny později.