Magazín · Novinky · ve čtvrtek 25. 1. 2024 10:07
Propuštěna polovina vývojářů remaků Destroy All Humans! Výpovědi také v People Can Fly
Jak rok 2023 skončil, tak začal ten nový. Počet propuštěných lidí ve videoherním světě roste každým dnem. Švédský kolos Embracer Group po letech nakupování pokračuje v rozsáhlé restrukturalizaci. Server Kotaku čerstvě zjistil, že po otřesech u tvůrců sérií Gothic, Risen a Elex propouští divize THQ Nordic také u německého studia Black Forest Games. O práci měla přijít zhruba polovina zaměstnanců.
Black Forest Games v roce 2023 mělo údajně 110 zaměstnanců. Podle neověřených informací si místo zachovali kreativní ředitelé a většina (pokud ne všichni) manažeři. Takže to opět odnesli řadoví vývojáři.
Zdroj: THQ NordicAutoři sérií Gothic, Risen a Elex potvrzují, že bojují o přežití
Studio v posledních letech vytvořilo remaky Destroy All Humans! a pracuje na akčním RPG titulu TMNT: The Last Ronin. Je inspirován komiksovou sérií Teenage Mutant Ninja Turtles: The Last Ronin z roku 2020. Má jít o temnější a dospělejší pojetí Želv Ninja. Je ale otázkou, jak to s tímto titulem bude. Embracer dříve uvedl, že propouštění a rušení projektů/studií se bude týkat zejména neoznámených projektů, které nejsou dostatečně perspektivní.
Včera bylo ještě propuštěno více než 30 lidí z polské společnosti People Can Fly (autoři Gears of War: Judgment, Bulletstorm a Outriders). O práci přišli lidé z týmu věnujícího se dosud neoznámené hře s kódovým názvem Project Gemini, kterou vydá Square Enix. Důvodem jsou škrty v rozpočtu a omezení rozsahu. Dalších 20 vývojářů se v rámci People Can Fly přesune na jiné projekty.
Pokud platí dřívější informace, tak Project Gemini vyjde v roce 2026. Kromě něho v People Can Fly vzniká hra ve spolupráci s Xbox Game Studios. Tento projekt je založený na nespecifikované značce, kterou vlastní Microsoft. Spekuluje se o předělávce Gears of War (že by ta vysněná kolekce?). Rozpočet tohoto projektu je od 30 do 50 milionů dolarů. Ještě je tady ambiciózní projekt Dagger, od něhož v září loňského roku dala ruce pryč Take-Two. Hra v té době byla ve vývoji dva roky a vedení polské firmy ji chce dokončit na vlastní pěst.