Magazín · Novinky · ve středu 21. 7. 2021 15:15
Pirátské Skull & Bones je po 8 letech „noční můry“ ve fázi alfa
V roce 2013 začal vývoj Skull & Bones. Původně šlo o multiplayerové rozšíření pro Assassin’s Creed IV: Black Flag, které mělo vyjít jako aktualizace po uvedení hry. Expanze ale začala brzy žít vlastním životem a přerostla v plnohodnotný MMO spin-off s pracovním názvem Black Flag Infinite a ještě později v novou pirátskou hru Skull & Bones.
Po osmi letech vývoje se Skull & Bones dostalo do alfa verze. To je termín, který se obecně používá pro označení stavu, kdy je hra hratelná, ale nejsou dokončeny všechny assety. Důvěryhodné zdroje serveru Kotaku odhalují, kolika problémům musela pirátská hra čelit, aby se dostala do tohoto bodu.
Vývoj Skull & Bones byl noční můrou a nebýt dohody mezi Ubisoftem a singapurskou vládou, byl by projekt s největší pravděpodobností zrušen. Studio Ubisoft Singapur se ale v rámci dotací zavázalo vydat velký titul. Tím je Skull & Bones. Náklady na problematický vývoj měly přesáhnout 120 milionů dolarů a na hře už měly pracovat stovky zaměstnanců, mezitím se objevily problémy uvnitř týmu, šéfové odcházeli nebo byli vyhozeni.
Přečtěte si také: Assassin’s Creed Infinity zůstane věrné kvalitním příběhovým zážitkům série
Současní a bývalí zaměstnanci studia Ubisoft Singapur tvrdí, že Skull & Bones bylo několikrát považováno za mrtvý projekt a nikdo nechtěl přiznat chybu. Za největší problém označují nedotaženou vizi a toxickou pracovní kulturu v Ubisoftu.
Prototyp měl být vytvořen v několika prostředích (Karibik, Indický oceán a fantasy svět zvaný Hyperborea), ale lišil se. Nejprve šlo o multiplayerové bitvy lodí, které jsme viděli na E3 2017. O rok později na stejném místě francouzská společnost předvedla PvE bitvy, ale testoval se i větší důraz na survival zážitek, roguelike a nápady s live service. Jeden z nápadů zahrnoval plovoucí základnu popisovanou jako katedrála na vodě a hra se měla posunout na zážitek nabízející nejen ovládání lodi, ale také hraní za piráta.
Konečná podoba hry v současné době není jasná. Potvrzení alfa verze od Ubisoftu ale značí, že vývojáři jsou již rozhodnuti, co Skull & Bones vlastně bude. Nyní je čeká dodělání assetů a poté vyladění všech prvků.
Oficiálně jsme naposledy o Skull & Bones slyšeli v červnu, kdy byla opět odložena poté, co byla v roce 2020 oznámena nová vize. Navzdory protahujícímu se vývoji byla v roce 2019 oznámena seriálová adaptace.
Tak uvidíme, kdy si Skull & Bones budeme moci zahrát. Letos bylo Skull & Bones přislíbeno na další fiskální rok, tedy v období od dubna 2022 do března 2023.