V novém videu se technický ředitel studia Codemasters, David Springate, stojící za novou rally závodní hrou Dirt 5, rozpovídal o vlivu nového ovladače DualSense, který vychází společně s konzolí PlayStation 5, na jejich titul. Z jeho slov bylo patrné nadšení a sdělil nám své překvapení z toho, jak může pouhý ovladač výrazným směrem ovlivnit samotnou hratelnost. Dirt 5 nejen, že je připraven používat veškeré schopnosti, jež revoluční ovladač přináší, ale také jej plně využívají, aby hráčům mohli přinést jedinečný zážitek, který s jiným ovladačem prostě nezažijeme. Adaptivní spouště a haptická zpětná vazba totiž vývojářům dovolí nám přinést takový zážitek, jaký si oni přejí hráčům předat.

„Nestává se moc často, že vás prostý ovladač tak moc překvapí, až se budete sami sebe ptát: 'Proč jsme to už neudělali dříve?'. Je to naprosto neuvěřitelné.” Takto uvádí Springate problematiku ovladače od Sony. Adaptivní spouště již nefungují jen pro to, abychom něco zapli či vypli. Je to jako když ovládáme hudbu, sami si tak můžeme určit, jak silně chceme tlačit na pilu. Tyto adaptivní triggery tak dovolily vývojářům vytvořit takový svět, abychom ho cítili tak, jak si oni přáli. Mnohem lépe by tak hráč měl pocítit, když do něčeho narazí nebo jak moc velký odpor vytváří různé povrchy

Přečtěte si také: Ve startovním traileru přijíždí DiRT 5

„Tohle nezažijete v žádné jiné závodní hře. Upřímně řečeno, nikdy jsem ve svém životě nic takového nehrál. Když jsem zvedl tento ovladač, prostě se mi na tváři objevil obrovský úsměv. Hra mi přinesla skvělou akci, skvělou grafiku, a protože vždycky hraji ve 120 snímcích za vteřinu, tak také výborný framerate. Tolik věcí na mě působilo najednou a zároveň skrze mé prsty jsem mohl cítit ten svět, který Dirt 5 přináší na konzoli PlayStation 5”. 

Nakonec také zmínil věc, o které se ve spojení s DualSense údajně tolik nehovoří. Tento ovladač dokáže vytvářet také skvělý zvukový výstup pro jakákoliv sluchátka. Není potřeba originálních Sony sluchátek, DualSense dokáže pracovat s naprosto běžným druhem sluchátek a vytvářet na něm 7.1 prostorový zvuk, tedy zvuk běžně používaný v konfiguracích domácího kina. Toho samozřejmě vývojáři také využili pro svoji hru, a pokud budete používat sluchátka při hraní, tak si například můžete všimnout využití soundtracku při samotném závodě, který bude přímo vycházet z reproduktorů umístěných různě po trati. 

DiRT 5 vychází již zítra, 6. 11. na PC, PlayStation 4 a Xbox One, s dražší edicí lze hrát již od 3. 11. 10. 11. bude dostupné bezplatné vylepšení pro Xbox Series X/S, zatímco na PS5 se dostane 12. 11., respektive 19. 11.