Studio Hangar 13 v posledních dnech zaplavilo LinkedIn pracovními příležitostmi. Nejnovější inzerát je zajímavý a jako vůbec první zmiňuje přímo novou Mafii.

Přes tenhle konkrétní inzerát britská pobočka Hangaru 13 hledá hlavního designéra umělé inteligence. Dle inzerátu by Mafia 4 mohla mít stealth prvky a multiplayer. Pravděpodobně ji bude pohánět moderní Unreal Engine 5 od Epic Games.

Hlavní designér umělé inteligence bude dohlížet na návrh a implementaci nových archetypů, které odpovídají vizi next-gen Mafie. Počínaje kreativními návrhy a technickými prototypy chování a schopností nepřátel.

Inzerát uvádí, že příští Mafia bude poutavě přecházet mezi kradmým pohybem (stealthem) a bojem. To má zajistit spolupráce s režiséry a vedoucími. Mimochodem, sedí to se starými spekulacemi o větší linearitě.

Dotyčný uchazeč bude také spolupracovat na ladění a vyvážení soubojů a zajistí, aby hráči rozuměli záměrům umělé inteligence a mohli podle toho plánovat svůj boj. Samozřejmě jsou zmíněny také nebojová NPC.

Podle těchto informací to vypadá, že se v Hangaru 13 poučili z chyb u méně slavné Mafie 3 z roku 2016. Ta při vydání na tom byla hodně špatně, postupně se z ní ale stala o něco lepší hra, jež měla relativně obyčejný stealth ve stylu plížím se a bodám lidi.

Pozice zkušeného systémového designéra sice Mafii výslovně neuvádí, místo ní ale inzerát upřednostňuje zájemce se zkušenostmi s AAA tituly, hrami pro více hráčů a/nebo s live service designem. Můžeme pouze hádat, zda se i tato pozice v britském Brightonu vztahuje na novou Mafii.

Nová Mafie má být podle dřívějších spekulací v předprodukci. Tomu odpovídají nejen inzeráty, nýbrž i slova generálního ředitele české pobočky Hangaru 13. Roman Hladík v létě minulého roku u příležitosti 20. výročí Mafie oficiálně potvrdil nový díl s tím, že je to otázka několika let. Dříve se neoficiálně uvádělo, že v Hangaru 13 vzniká ještě tenisová hra Top Spin, jež by měla vyjít před novou Mafií. Top Spin 4 od 2K Czech (dnes Hangar 13 Czech) vyšel v roce 2011.

Na druhou stranu, vydavatelství 2K Games pod Take-Two Interactive může chtít s multiplayerem Mafie navázat na veleúspěšné GTA Online.

Zajímavá je také nedávno zveřejněná pozice výkonného producenta. O té už jsme psali a zmiňovala vývoj klíčové série. Výkonný producent má hrát zásadní roli při úspěšném uvedení nového významného titulu na trh, včetně obsahu po vydání a plánování budoucí podoby franšízy. Jinými slovy, v Hangaru 13 nemusí plánovat pouze Mafia 4, ale i další díl.

Na to hezky navazují již zmíněné loňské spekulace. Dle nich má nová Mafia běžet na Unreal Enginu 5 a být prequelem zasazeným na Sicílii. Příběh se údajně zaměří na mladého Dona Salieriho, tedy na hlavu zločinecké rodiny Salieriů, pro kterou pracuje hlavní hrdina první Mafie a remaku Tommy Angelo. Hlavní hrdina má být jedním z věrných členů této mafiánské rodiny a pomoci jí převzít kontrolu nad městem. Hra má být spíše lineární než plně otevřeným světem, takže se více podobat konceptu prvních dvou dílů.

Pokud se tohle ukáže jako pravda, tak není divu, že v Hangaru 13 chtějí plánovat budoucnost série, aby mohli vyprávět další příběhy.

Hangar 13 shání lidi na mnoho pozic do Anglie i brněnské a pražské pobočky. Ty jsou ale méně konkrétní, vůbec nezmiňují Mafii, místo toho jsou uchazeči lákání na multiplatformní neoznámený projekt. Nejčastěji se uvádí Unreal Engine 5 a často také fáze předprodukce.

Nejlepší hlášky z Mafia: Definitivní edice

Zajímavá je ještě jedna věc. Žádný z inzerátů neslibuje práci v kalifornském Novatu, kde původně sídlilo vedení studia Hangar 13. Před rokem však došlo k velkému propouštění, odešel šéf a zakladatel Haden Blackman a otěže nad firmou převzal Nick Baynes, vedoucí britské pobočky Hangaru 13 v Brightonu. Stalo se tak po zrušení několika neoznámených projektů.

Na konci roku 2021 mělo dojít ke zrušení hry s kódovým označením Volt, která stála 53 milionů dolarů. Dle starších pracovních inzerátů se mělo jednat o novou značku, která měla mísit sci-fi a fantasy v otevřeném světě. Nadále měl zůstat důležitým prvkem příběh a tradiční pohled z třetí osoby měl doplnit ten z první. Volt byl údajně v různých podobách ve vývoji od roku 2017.

Na začátku roku 2022 měl být zrušen také titul s pracovním názvem Mosaic. To už mělo být na společnost 2K Games/Take-Two moc a po rezignaci šéfa studia Hadena Blackmana, který před 7 lety firmu založil, a provozního ředitele Matthewa Urbana se začalo propouštět.

Do léta 2022 mělo z kalifornské pobočky Hangaru 13 odejít zhruba 50 zaměstnanců, přitom jich tam mělo být pouze 87. V době vývoje Mafie 3 v Novatu pracovalo více než 100 lidí na plný úvazek.

Více jsme o situaci v Hangaru 13 napsali zde.