Od výkonnějšího hardwaru očekáváte, že na něm hry poběží lépe. Nemile překvapeni jsou majitelé PlayStationu 5 Pro u některých her, které na nové konzoli vypadají hůře než na standardní PS5. Problémy potvrzují i experti z Digital Foundry.

Mezi problémovými hrami jsou Silent Hill 2 Remake a Star Wars Jedi: Survivor. Obě jsou v PlayStation Store označeny jako PS5 Pro Enhanced, takže by měly využít dodatečný výkon a běžet lépe. Opak je ale pravdou.

Na Redditu můžete najít vlákno, kde si hráči už týden stěžují na problémy u PS5 Pro verze Silent Hill 2 Remaku a ptají se, kdy poběží správně. Hráči si stěžují na velice otravné blikání a podivný třpytivý efekt na površích. Kvůli tomu nemohou předělávku kultovního akčního hororu ani hrát. Tedy pokud nezapnou režim Quality, který bez znatelného zlepšení nadále běží při 30 snímcích za sekundu.

Změny jsou vidět ve videu z Redditu, kde dotyčný přepne Quality na Performance. Zaměřte se zejména na kaluže a stromy. Technické problémy jsou zřejmě způsobeny technologií PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), která, podobně jako DLSS od Nvidie, vylepšuje obraz a upscaling v reálném čase. Navzdory početným stížnostem společnosti Konami a Bloober Team mlčí. Nevšímají si ani komentářů na sociálních sítích pod oficiálními příspěvky.

Chyby jsou hlášeny také u Star Wars Jedi: Survivor. Experti z Digital Foundry natočili video, v němž mluví o vážných problémech s kvalitou obrazu. Ve videu můžeme vedle sebe vidět hru v režimu výkonu na PS5 Pro a PS5.

Redaktor Digital Foundry za strůjce problému označuje PSSR, která současně zajišťuje stabilní snímkovou frekvenci, ať už se jedná o 30 snímků za sekundu v režimu Quality nebo 60 snímků za sekundu v režimu Performance, kde je dokonce i ray tracing efekty. I přesto je PS5 Pro verze považována za zklamání a nevyužívá potenciál konzole.