Společnost AMD je exkluzivním partnerem Starfieldu. Výrobce procesorů a grafických karet pomáhá vývojářům s počítačovou i konzolovou verzí očekávaného vesmírného RPG. Dozvěděli jsme se to z tiskové zprávy a speciálního videa s pěknými gameplay záběry. Ty jsou nejspíš pořízeny na výkonném počítači.

K vyladění hratelnosti Starfieldu na konzolích Xbox Series X/S se využívá technologie upscalingu FidelityFX Super Resolution ve verzi 2.0 od AMD (zkráceně FSR), která bude podporována také na PC pro navýšení snímkové frekvence. Na druhou stranu to pravděpodobně znamená, že hra nebude podporovat DLSS od Nvidie a XeSS od Intelu. Minimálně o nich v současné době nikdo nemluví.

„Pracujeme ruku v ruce s Bethesda Game Studios na optimalizaci Starfieldu pro Xbox Series i PC s procesory Ryzen 7000 a grafickými kartami Radeon 7000. Tyto optimalizace zvyšují výkon a zlepšují kvalitu hraní díky vysoce vícevláknovému kódu, který bude přínosem pro hráče na Xboxu i PC,“ uvedl Jack Huyng, senior viceprezident AMD.

Díky spolupráci si máme užít zážitek s větším ponořením do děje, více detaily a vztahujícím průzkumem. Nadšen je také Todd Howard. Kreativní ředitel a režisér Starfieldu a dalších projektů interního týmu Bethesdy zopakoval, že jde o nejambicióznější hru, jakou kdy vytvořili.

Zajímavé je, že experti z AMD se dostali přímo do Creation Enginu 2. Což je důvod, proč Howard věří, že si FSR ve Starfieldu povede skvěle, hra díky této technologii vypadá úžasně a běží extrémně plynule. Nutno podotknout, že na konzolích Xbox Series X/S pouze ve 30 snímcích za sekundu. Režim výkonu s vyšší snímkovou frekvencí v Bethesdě neplánují.

Starfield vyjde 6. 9. letošního roku na Xbox Series X/S a PC. Ve stejný den bude dostupný v Game Passu.