Hráči volají po výkonnějších konzolích současné generace. Takzvaného Pro modelu se začala část komunity dožadovat poté, co vyšlo najevo, že Starfield na Xboxu Series X poběží pouze při 30 snímcích za sekundu.

Čas od času se o výkonnějších konzolích (u předchozí generace to byl Xbox One X a PS4 Pro) spekuluje. Phil Spencer, vedoucí herní divize Microsoftu, si ale nemyslí, že je potřeba nová konzole s lepším hardwarem.

„Takovou zpětnou vazbu nyní nemáme. Momentálně jsme celkem zaměřeni na hardware, který máme,“ uvedl Spencer na dotaz Bloombergu, zda plánují výkonnější model.

Současný hardware zahrnuje Xbox Series X a Xbox Series S. V Microsoftu jsou rádi, že se jim podařilo stabilizovat výrobu a dodat na trh větší množství kusů, aby si současnou generaci konzole mohl koupit každý zájemce. Budoucí zájemci o Xbox Series S mají nově na výběr černý model s 1TB SSD, jenž se začne prodávat od 1. 9.

30 SNÍMKŮ ZA SEKUNDU NENÍ PROBLÉM XBOXU

Zdá se, že v Bethedě se vracejí do doby, kdy se tvrdilo, že 30 snímků za sekundu poskytuje filmovější zážitek. Tohle vysvětlení jsme často slyšeli od vývojářů u předchozí generace. U Starfieldu totiž absence 60 snímků za sekundu nemá být kvůli hardwarovým omezením, nýbrž má jít o tvůrčí rozhodnutí.

„Nechci zabíhat do technických detailů, ale máme rozpočty na vykreslování snímkové frekvence a týmy mohou chtít jít buď horizontálně, nebo jít více do každého snímku obrazu. Je to kreativní volba,“ vysvětlovat Spencer v rozhovoru pro Giant Bomb. Dle Spencera se vývojáři rozhodují, zda vykreslit více snímků (například 60 FPS), nebo do každého snímku nacpat více detailů, ale při 30 FPS.

„Na naší platformě samozřejmě máme hry, které běží v rozlišení 4K/60 FPS. Není to problém platformy, je to tvůrčí rozhodnutí. Věřím rozhodnutím Bethesda Game Studios. Nechci, abychom z hraní udělali matematické cvičení..... Neříkám, že 60 FPS nebo rozlišení nemá vliv na to, jak hrajeme, ale nemyslím si, že chceme, aby se z toho stala Excelová záležitost. Cílem je nabídnout vývojářům nástroje, aby mohli dělat ta nejlepší rozhodnutí, a hry budou takové, jaké budou,“ dodal.

Todd Howard z Bethesdy hovořil v podobném duchu. Prohlásil, že dali přednost konzistentnímu zážitku, který uzamčení v 30 FPS nabízí. Starfield tak na Xbox Series X poběží v rozlišení 4K při 30 snímcích za sekundu a v rozlišená 1440p při 30 snímcích na Xboxu Series S.

NEJMÉNĚ ZABUGOVANÁ HRA BETHESDY

Na chyby při hraní rozsáhlých her od Bethesdy Game Studios existuje řada vtipů a není divu, že hráči humorné i méně vtipné bugy očekávaní ve Starfieldu, který má být mnohem větší. Pokud je také očekáváte a těšíte se na ně, tak možná budete zklamáni. Microsoft poskytl svůj testovací tým, aby zajistil, že Starfield bude nejméně zabugovanou hrou Bethesdy.

„Náš testovací tým pro Starfield je velmi početný. Při spolupráci s Toddem (Todd Howard, kreativní ředitel Bethesdy Game Studios) jsem viděl počítadlo odhalených chyb a už jen při pohledu na tato čísla mohu říct, že kdybychom Starfield vydali dnes, byl by nejméně zabugovaný v historii Bethesdy,“ řekl sebevědomě Matt Booty, šéf Xbox Game Studios.

„Celý tým je rozhodně zkušenější. Už mají za sebou práci na Falloutu a The Elder Scrolls. Upřímně řečeno, v době, kdy jsme Bethesdu převzali, měla hra vyjít dříve. Dokonce dříve, než jsme původně oficiálně oznámili,“ odhalil Spencer. Původně oznámené datum bylo 11. 11. 2022.

Tak uvidíme. Starfield vyjde 6. 9. letošního roku na PC a Xbox Series X/S. Hra bude ve stejný den dostupná v předplatném Game Pass.