Negativní názory novinářů a hráčů neubližují prodejům Call of Duty. Nové Modern Warfare 3 dosáhlo historického úspěchu a v počtu hodin na hráče překonalo Modern Warfare 2 a Modern Warfare. Společnosti Activision a Sledgehammer Games tvrdí, že zombie režim je nejpoutavějším třetím režimem v historii Modern Warfare a v kampani nového dílu hráči strávili více času než v předchozích dvou dílech.

Na druhou stranu, nikdo neřekl, že se závěr trilogie Modern Warfare prodává lépe než předchozí hry. Pouze má letošní Call of Duty větší zapojení hráčů. I to ale dokazuje, jak populární série je. Activision má naplánované Call of Duty až do roku 2027 a na celé značně pracuje 3000 vývojářů.

Příští podzim má podle nejnovějších informací vyjít Call of Duty: Black Ops Gulf War (název se může ještě změnit). Studio Treyarch na něj dostalo čtyři roky (obvykle CoD vzniká za tři roky) a má se odehrávat během války v Perském zálivu (1990 až 1991), kde spojenci vedeni americkou armádou bojovali s iráckými jednotkami Saddáma Husajna. Nejznámější operací je Pouštní bouře.

Podle zdrojů serveru WindowsCentral se Treyarch má zaměřit na různé účastníky konfliktu a CIA (zpravodajská služba USA), aby přinesl odlišný příběh války, jenž se prolíná s koncem éry studené války a zkoumá některé její důsledky. Vrátit by se měl zombie režim a multiplayer by mohl zahrnout velké množství klasických map ze série Black Ops. Příběhem a zasazením by tak Treyarch navázal na své Call of Duty: Black Ops Cold War, které vyšlo v listopadu 2020.

Activision má zvažovat delší období předběžného přístupu za předobjednávku Call of Duty. K základní hře by se hráči mohli dostat několik dní před běžným vydáním, zatímco další režimy mohou být odemknuté i o týdny dříve.

O Válce v Zálivu ve spojení s Call of Duty neslyšíme poprvé. Loni byl v souborech mobilního Call of Dutry Warzone objeven artwork zobrazující stíhačku F-117, útočný stealth letoun, který hrál klíčovou roli ve válce v Perském zálivu. Účet na Twitteru, který obrázek zveřejnil, byl pozastaven.

Je otázkou, zda tyhle plány (zejména na rozšíření předběžného přístupu) nezmění Microsoft, který Activision Blizzard koupil v říjnu letošního roku za 68,7 miliardy dolarů.