Magazín · Novinky · v pondělí 28. 3. 2022 15:03
Microsoftu se daří s Game Passem i programem pro nezávislé vývojáře
Doby, kdy se Microsoft po katastrofickém představení Xboxu One hledal, jsou nezávratně pryč. Americké společnosti se daří, vytvořila nejvýkonnější konzoli současné generace, nabídla hráčům alternativu v podobě levnější konzole nové generace, kupuje studia i velké firmy (Bethesda, Activision Blizzard) a provozuje úspěšný a u hráčů hodně oblíbený Game Pass.
Právě o předplatném bude dnes řeč. Analytik David Gibson přišel se zajímavou zprávou. Podle jeho názoru Microsoft za uvedení akční adventury Marvel's Guardians of the Galaxy zaplatil 5 až 10 milionů dolarů.
„To je něco kolem 2 dolarů za hru, která má maloobchodní cenu 29 dolarů,“ uvedl s tím, že málokterý vydavatel bude schopen tohle udělat. V lednu letošního roku Microsoft oznámil, že Game Pass má 25 milionů předplatitelů.
For all those who wonder where these numbers come from- I have been covering Square Enix as an Analyst for 15yrs and talk to them regularly. Terms of a Xbox agreement are confidential but these are my estimate based in discussions with Square and others .
— David Gibson (@gibbogame) March 26, 2022
„Pro ty, kteří se ptají, odkud tato čísla pocházejí, uvádím, že se Square Enix věnuji jako analytik již 15 let a pravidelně s nimi mluvím. Podmínky dohody s Xboxem jsou důvěrné, ale jde o můj odhad založený na rozhovorech se Square Enix a dalšími,“ dodal analytik.
S touto informací Gibson přichází v čase, kdy čekáme na oficiální představení konkurenční služby od Sony. Ta podle spekulací ale nebude nabízet velké hry v den vydání, minimálně ne ty, které tvoří sama studia pod PlayStationem.
Další velkou hrou v Game Passu může být Resident Evil: Village. Pokud tedy nešlo o chybu.
STOVKY MILIONŮ DOLARŮ ZA GAME PASS
Sám Microsoft přiznává, že vývojářům a vydavatelům na licenčních poplatcích za Game Pass vyplatil stovky milionů dolarů.
„Na Xboxu (a dalších platformách!) dnes vycházejí úžasné hry, které by bez podpory členů Game Passu nikdy nevznikly, a to je opravdu neuvěřitelný fenomén. Zajištění toho, že miliony členů služby Game Pass mají přístup k těm nejlepším nezávislým hrám, které kdy byly vytvořeny, bylo pro hráče a vývojáře Xboxu transformací,“ uvedl generální manažer Chris Charla.
Charla se také pochlubil úspěchem programu ID@Xbox. Ten nezávislým vývojářům vydělal více než 2,5 miliardy dolarů na licenčních poplatcích a celkovém příjmu.
Dle jeho slov Microsoft pochopil, že hráči milují umělecký styl a rozmanitost, kterou přinášejí nezávislí vývojáři. „Musíme udělat vše, co je v našich silách, abychom vývojářům pomohli maximalizovat jejich úspěch v ekosystému Xboxu,“ prohlásil. Tyto výsledky ale překonaly i ty nejdivočejší sny Xboxu a ukázaly, že celkové příjmy generované partnery programu ID@Xbox se za poslední tři roky téměř zdvojnásobily.
Přečtěte si také: Konzole Xbox Series X/S se poprvé prodávaly lépe než PS5
„Před devíti lety jsme nezávislým vývojářům slíbili, že budeme v jejich prospěch pracovat, jak jen to půjde, protože jsme věděli, že hráči Xboxu budou nadšení z podpory jejich práce. Tento slib v žádném případě nepovažujeme za splněný, protože naši práci vnímáme jako trvalý závazek Xboxu vůči nezávislým vývojářům. Ale díky ID@Xboxu, spuštění ID@Azure, naší práci s Game Passem a dalším, abychom pomohli vývojářům přinést jejich hry na Xbox, a díky reakci komunity na úžasné hry, které na platformu přicházejí, máme pocit, že děláme pokroky správným směrem.“
Navzdory úspěchu Game Passu a velkým investicím zůstávají prodeje her i nadále důležitých faktorem pro Microsoft.