Před několika měsíci finské studio Remedy oznámilo, že zcela ruší kooperativní projekt s pracovním názvem Kestrel, jenž vznikal ve spolupráci s čínským Tencentem. A to proto, aby se vývojáři mohli soustředit na ostatní projekty, jmenovitě na Control 2, kooperativní spin-off Control s pracovním názvem Condor a Max Payne 1 & 2 Remake. A jak se zdá, toto rozhodnutí by se mohlo vyplatit, protože k výraznému pokroku došlo v případě tvorby všech tří titulů.

Projekt Condor se nyní nachází ve fázi plnohodnotného vývoje a vedení Remedy v nové zprávě pro investory uvedlo, že tvůrčí tým v nedávné době pracoval na větším množství map a na různých typech misí. Vývojáři dokonce organizují rostoucí počet interních i omezených externích testů kvůli získání zpětné vazby a potvrzení funkčnosti různých mechanik. Vypadá to tedy, že multiplayerová odnož Control je na dobré cestě ke zdárnému dokončení, které by už nemuselo být časově příliš vzdálené.

Podobně je na tom Max Payne 1 & 2 Remake, jenž vzniká ve spolupráci s Rockstar Games v pozici vydavatele. Plnohodnotný vývoj předělávky prvních dvou dílů série Max Payne byl zahájen ve druhém čtvrtletí letošního roku a nyní je cílem autorů dosáhnout stavu, ve kterém bude hra hratelná od začátku do konce, a nadále se soustředit na klíčové herní prvky.

A Control 2? Tvůrci řádného pokračování kultovní akční šílenosti z roku 2019 dokončili fázi vývoje, v níž testovali celkový herní koncept, a nyní se připravují na plnohodnotnou výrobu. Dokonce už mají k dispozici verzi hry, která obsahuje několik klíčových herních prvků v hratelné podobě. Ta byla následně využita pro interní testování a získávání zpětné vazby, přičemž v plánu je mimo jiné navýšení počtu zaměstnanců, kteří rozšíří tým zodpovědný za Control 2. Tak jako tak je zjevné, že ze všech tří chystaných her Remedy budeme na tuhle čekat nejdéle.

Všechno ovšem není tak růžové. V nové zprávě se lze mimo jiné dočíst, že loňský survival horor Alan Wake 2 navzdory vynikajícímu přijetí kritiky i hráčů či zprávám o dosud nejrychleji prodávaném projektu finského studia stále Remedy negeneruje zisk. Na ten může dojít až v okamžiku, kdy se vydavateli Epic Games Publishing vrátí všechny náklady na vývoj a marketing. Touto dobou by již měla mít vydavatelská divize Epicu většinu těchto nákladů zpět v kapse, což ale nic nemění na tom, že z hlediska prodejů očividně není Alan Wake 2 žádný velký hit.

Znovu tak máme důvod přemýšlet nad tím, jak by asi hra dopadla, kdyby byla k dostání i na Steamu. Vždyť první díl, který vyšel na PC v roce 2012, se historicky prodával nejlépe právě v digitálním obchodě Valve a díky Steamu v prodejích překonával o dva roky starší verzi pro Xbox 360. To se ale nejspíš nikdy nedozvíme, jelikož při stávající politice Epicu je prakticky vyloučené, že by někdy mohl Alan Wake 2 na PC opustit klec jménem Epic Games Store.