Finské studio Remedy každých několik měsíců poctivě informuje investory a další partnery o pokrocích ve vývoji Control 2, remaku prvních dvou dílů série Max Payne a kooperativního spin-offu Control s pracovním názvem Condor. Často dostáváme také podrobnosti o výsledcích a další podpoře loňského survival hororu Alan Wake 2. Při oznamování všech těchto zajímavostí se ale zpravidla krčí v rohu ještě jeden počin od Remedy, a to placený kooperativní projekt s pracovním názvem Kestrel, jehož vývoj začal díky spolupráci finské společnosti s čínským mediálním molochem Tencent. Už se ale dál krčit nemusí, protože Kestrel byl zcela zrušen.

Dlouhou dobu bylo znát, že se Remedy s celým projektem trápí a že jeho vývoj neprobíhá dobře. Roky byl znám pod označením Vanguard, což bylo zprvu jméno týmu, jenž se měl zaměřit na vývoj menších, experimentálních projektů poháněných enginem Unreal. Tento tým začal pracovat na stejnojmenné free-to-play kooperativní hře, které si po pár letech pokusů s herním konceptem všiml Tencent. Následně došlo k uzavření dohody mezi Remedy a Tencentem, na základě které měl čínský gigant projekt spolufinancovat a po dokončení vydávat na asijských trzích a dohlížet na lokalizaci pro tyto trhy. Počítalo se dokonce s tím, že Tencent bude mít na starosti vývoj a vydávání portů pro mobilní platformy. Finští tvůrci pak zůstali u vývoje verzí pro PC a konzole a ponechali si vydavatelská práva pro zbytek světa.

Obě firmy ale po čase přehodnotily situaci na trhu a rizika spojená s free-to-play modelem, a tak šly koncepty projektu Vanguard do koše a koncem minulého roku je vystřídal Kestrel. Z něho se měla stát sice stále kooperativní a multiplayerová, ale klasicky placená a příběhově zaměřená hra, jež mohla podle určitých náznaků dokonce využívat stejný svět jako série Alan Wake a Control, tedy Remedy Connected Universe. Jenomže i tyto plány byly nakonec smeteny ze stolu. A tentokrát je už nic nenahradí.

Vedení Remedy na oficiálním webu studia upozorňuje na to, že na projektu Kestrel pracoval malý tým a vývoj se vždy nacházel pouze v rané konceptuální fázi. Rozhodnutí zrušit Kestrel má každopádně finským tvůrcům umožnit větší soustředění na jejich ostatní tituly, jež mají zcela ve svých rukou, přičemž vývojáři, kteří na nezrealizovaném plodu spolupráce a Remedy a Tencentu pracovali, posílí týmy zodpovědné za Control 2, Condor a Max Payne 1 & 2 remake. generální ředitel Tero Virtala uvedl, že vývoj všech těchto projektů zdárně pokračuje a postupně přechází do dalších fází. Zrušení Kestrelu má být další z řady snah zajistit dostatečnou péči o celý zbytek portfolia studia.

Virtala zároveň poděkoval Tencentu za dosavadní spolupráci a za profesionalitu a podporu. Nutno však podotknout, že soudruzi, kteří jsou nezřídka považováni za prodlouženou ruku vládnoucí komunistické strany Číny, mají v Remedy stále podíl, který se nedávno dokonce zdvojnásobil. V tuto chvíli není jasné, zda zrušení projektu Kestrel na tomto stavu něco změní, ale po zkušenostech s ostatními firmami lze předpokládat, že jakmile se jednou Tencent zakousne, už nepustí.