Interní Frostbite engine, který byl původně vytvořen studiem DICE pro Battlefield, dělá ostatním týmům velké vrásky. Zuby si na něm vylámaly v BioWare zejména při vývoji nešťastného Anthemu a své si programátoři, animátoři a další zažili i při Mass Effectu: Andromeda. Nebylo by tak překvapivé, kdyby další projekty využily jinou technologii.

Dobře informovaný novinář Jeff Grubb z VentureBeat tvrdí, že společnosti Electronic Arts a BioWare vážně uvažují o použití Unreal Enginu 5 pro další Mass Effect. Grubb své tvrzení opírá zejména o inzerát EA na pozici technologického ředitele pro Mass Effect 5. Hledaný kandidát má mít zkušenosti právě s Unreal Enginem.

Původní trilogii Mass Effectu vytvořili v BioWare na Unreal Enginu. U Mass Effectu: Andromeda přešli na Frostbite engine a stejnou technologii využili i u Anthemu. Jak jsme se ale později dozvěděli, Frostbite engine museli násilně ohýbat pro akční RPG, leč vedení EA trvalo na jeho použití i v dalších hrách.

Tento postoj se mohl změnit, pomoci mohl nedávný úspěch Star Wars Jedi: Fallen Order. Studio Respawn akční adventuru ze světa Hvězdných válek postavilo na Unreal Enginu 4. Stejně tak skutečnost, že vývoj nového Mass Effectu bude trvat několik let a v té době by Frostbite engine mohl být zastaralý, zatímco Unreal Engine 5 bude Epic nadále vylepšovat a obohacovat o nové technologie a postupy.

Nehledě na to, že z BioWare v posledních letech odešla řada zkušených vývojářů a studio musí doplnit řady. Nováčci ale zkušenosti s Frostbite engine nemají. Ledaže by šlo o zaměstnance jiných týmů v rámci Electronic Arts.

Dříve vyjde Dragon Age 4. Podle zdrojů VentureBeat by se pokračování akčního RPG mělo na trhu objevit v roce 2023. To by znamenalo, že pátý Mass Effect dorazí nejdříve v roce 2025.

Koncepty z nového Mass Effectu: