Není to tak dávno, co se nám očekávaná střílečka S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl od ukrajinského studia GSC Game World předvedla v novém gameplay traileru a na souvisejících screenshotech. Nyní tu ale máme další lákadlo ve formě článku serveru Wired, který přibližuje, co museli vývojáři řešit po začátku války na Ukrajině a jak nyní fungují.

V článku se můžeme mimo jiné dozvědět, že studio si zvolilo jako sídlo nové pobočky Prahu hlavně díky přívětivé atmosféře místního herního průmyslu a cenám za nájem. To alespoň tvrdí vedoucí producentka Maria Grygorovych. Také tu ale máme dva čerstvé screenshoty, které více přibližují zvláštní půvab černobylské Zóny, v níž se celá dosavadní série S.T.A.L.K.E.R. odehrává. Další dva screenshoty posléze zveřejnili na sociálních sítích sami tvůrci.

I nové obrázky podobně jako nedávno vydaný trailer dělají dojem, že se vývojářům z GSC Game World daří využívat engine Unreal 5 k řádnému vyobrazení atmosféry Zóny, jak ji známe z her S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky a S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat nebo z nepřeberného množství komunitních modifikací. Vše od zbraní přes mutanty až po prvky samotného prostředí tedy musí být zejména veteránům dost povědomé. Jen to všechno vypadá podstatně lépe než za časů vlády starého a víceméně dobrého X-Ray enginu. Screenshoty navíc nabízejí další pohled na nové, moderně pojaté uživatelské rozhraní.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl vyjde v průběhu roku 2023 ve verzi pro PC (Steam, GOG.com, Epic Games Store, Microsoft Store) a Xbox Series X|S. Hra bude už ode dne vydání k dispozici v nabídce Game Passu a na všech platformách nabídne oficiální české titulky. Podle nepotvrzených informací může navíc už po třech měsících vyjít na dalších platformách.