CD Projekt RED se zjevně v některých věcech nepoučil a už zase ve velkém stylu láká na novou hru, které se dočkáme až za mnoho let a ze které jsme ještě nic neviděli. Vinou tohoto zlozvyku lehce utrpěla pověst studia po ne úplně ideálním vydání Cyberpunku 2077 na konci roku 2020 a teď v něm zdárně pokračuje. Pochopitelně v souvislosti s pokračováním Cyberpunku, které vzniká v severoamerické pobočce CD Projektu RED pod pracovním názvem Orion.

Před několika týdny se o Orionu, jehož vývoj je stále v rané fázi, na sociálních sítích rozpovídali někteří zaměstnanci americké pobočky CD Projektu RED se sídlem v Bostonu. Kreativní ředitel Igor Sarzyński kupříkladu na Twitteru prohlásil, že Cyberpunk 2077 byl jen zahřívací kolo. Což je přesně ten typ odvážných tvrzení, jenž se autorům může za několik let velmi snadno a v nevítané podobě vrátit, pokud se při vydání hry zase něco pokazí. A nyní tu máme tiskovou zprávu, jejímž prostřednictvím CD Projekt RED oznámil několik výrazných posil tvůrčího týmu, který na sequelu Cyberpunku 2077 od začátku letošního roku naplno pracuje.

K tvůrcům projektu Orion se přidává třeba Dan Hernberg, který bude zastávat roli výkonného producenta a který dříve pracoval na vedoucích pozicích ve studiích Amazon Games, Panic Button nebo Blizzard Entertainment. A na kontě má New World, Apex Legends či Diablo 3. Nový ředitel designu Ryan Barnard má za sebou také silná jména. Dříve totiž pracoval pro Massive Entertainment, Ubisoft a hlavně IO Interactive, tvůrce Hitmana. Se zkušenostmi z Warner Bros. Games a vývoje série Mortal Kombat pak přichází Alan Villani, aby zaujal technickou pozici nazvanou Engineering Director.

Máme tu také dvě scenáristické posily. Jednou z nich je Anna Megill, scenáristka a spisovatelka, která přichází na pozici Lead Writer s portfoliem, na němž září Control od Remedy Entertainment, Dishonored: Death of the Outsider od Arkane Studios, Guild Wars 2 od společnosti ArenaNet nebo chystané oživení značky Fable od Playground Games. V tiskové zprávě je uvedena i loňská hra Avatar: Frontiers of Pandora od už zmíněné vypečené dvojky Ubisoft a Massive Entertainment, ale je otázka, jestli by se měl někdo mimo oblast technologických úspěchů chlubit zrovna s něčím takovým.

Druhou posilou týmu scenáristů je každopádně Alexander Freed, což mně samotnému udělalo velkou radost. Freed je totiž podepsán pod některými z nejlepších Star Wars románů z posledních let, které jsou určené dospělým čtenářům. Jedná se zejména o překvapivě kvalitní knižní přívěšek multiplayerového Star Wars: Battlefrontu z roku 2015 s celým názvem Star Wars Battlefront: Twilight Company a o parádní trilogii Alphabet Squadron. Čeští čtenáři pak tohoto autora mohou znát díky románové adaptaci filmu Rogue One: Star Wars Story z roku 2016.

Freed si získal oblibu i díky některým starším komiksům, které jsou spojené se Star Wars: The Old Republic, přičemž na MMORPG z předaleké galaxie se podílel i přímo, a to z pozice vedoucího scenáristy studia BioWare. Prací na scénářích či konzultacemi pak přispěl i do tvorby společností DICE, Obsidian Entertainment, Wizards of the Coast nebo FoxNext, herní divize filmového studia 20th Century Fox.

Na projektu Orion, jenž má pohánět engine Unreal 5, pracují i veteráni z vývoje základního Cyberpunku 2077 a loňské expanze Phantom Liberty. Konkrétně Gabriel Amatangelo (Game Director), Paweł Sasko (Associate Game Director), již zmíněný Igor Sarzyński (Creative Director), dále Andrzej Stopa (Cinematic Director), Kacper Niepokólczycki (Environment Art Director), Sarah Grümmer (Acting Lead Quest Designer) a Kacper Kościeński (Engineering Director). Ti všichni budou mít nepochybně co dělat, aby nezklamali fanoušky, kteří jsou po tříletém vylepšování a tak trochu i zachraňování Cyberpunku 2077 nepochybně pěkně namlsaní na pokračování. A i když má nejspíš čerstvé oznámení posil tvůrčího týmu v první řadě nalákat další talentované vývojáře, teď budou určitě někteří příznivci tvorby CD Projektu RED natěšení o to víc.