Kooperativní počin It Takes Two od studia Hazelight, autorů A Way Out nebo Brothers: A Tale of Two Sons, můžeme rozhodně považovat za úspěch. Od vydání hry na jaře minulého roku se prodaly více než tři miliony kopií, což je na poměry takového projektu skvělý výsledek, přijetí hráčů i kritiků bylo taktéž výborné a jen tak mimochodem došlo na cenu za hru roku 2021 na The Game Awards. Novinka svérázného Josefa Farese a jeho týmu se však ujala i u nás, o čemž svědčí například velmi dobré umístění It Takes Two při našem komunitním hlasování o nejlepší hru loňského roku. A někteří z nás se ho nebáli označit za to vůbec nejlepší, co loni hráli.

Tyto úspěchy nakonec vedly k na první pohled překvapivému kroku - rozhodnutí vytvořit filmovou a televizní adaptaci It Takes Two. Jak uvádí server Variety, s projektem zatím není svázané konkrétní studio, o jeho výrobu se však postará produkční společnost dj2 Entertainment. Ta má na starosti filmy se Sonicem, anime od Netflixu využívající značku Tomb Raider nebo filmovou adaptaci Sleeping Dogs, s níž se prý navzdory několika rokům absolutního ticha stále počítá.

O scénář se postará duo Pat Casey a Josh Miller, které je podepsané již pod filmem Ježek Sonic z roku 2020 i pod jeho chystaným pokračováním. Podle všeho se počítá i s účastí samotného studia Hazelight, i když zatím není jasné, jak rozsáhlá může ve výsledku být.

Rozhodnutí vytvořit filmovou a televizní adaptaci It Takes Two je každopádně podle nás překvapivé hlavně s ohledem na povahu samotné hry a jejího příběhu. Koneckonců jde o projekt, který sází v první řadě na pestrou kooperativní hratelnost, jež se snaží hráčům každou chvíli nabídnout něco jiného. To má za následek, že děj, jenž se zaměřuje na manžele Codyho a May, kteří jsou proměněni v loutky, aby spravili rozpadající se manželství, je ve výsledku velmi prostý a nenabízí moc prostoru pro další rozvoj.

Příběh It Takes Two sice zahrnuje jistá morální poučení, která by se na filmových plátnech nebo televizních obrazovkách dala určitě dobře využít, ve výsledku jde ale v první řadě o lepidlo, které spojuje všechny úrovně, ne o hlavní přednost nebo největší lákadlo hry. Nemluvě o tom, že mnohé pasáže mají tak velký emocionální dopad právě proto, že je hráči přímo ovládají. Ale kdo ví, třeba doktor Hakim, jedna z nejvýraznějších herních postav, naučí i filmové a televizní tvůrce něco o SPO-LU-PRÁ-CI, a tak najdou správnou cestu. A kdo ví, třeba nakonec adaptace It Takes Two vyhraje nějakého toho Oscara. Což by byl s ohledem na jistá prohlášení Josefa Farese ten největší možný paradox.