Tohle nejsou jen tak nějaké informace od insiderů. Se zajímavými detaily o novém Grand Theft Auto přichází Jason Schreier z Bloombergu, který si popovídal s více než 20 současnými i bývalými zaměstnanci Rockstar Games. Ti se rozpovídali nejen o samotné očekávané hře, ale také o změnách ve studiu.

V první řadě se změní charakter hry. V GTA 6 nemají být nemístné vtipy zaměřené na menšiny jako tomu bylo v předchozích dílech série. Nemáme tak očekávat, že tenhle titul bude ostrou satirou na Ameriku. Humor ovšem bude nadále přítomen, jen se k němu přistupuje citlivěji. Někteří vývojáři měli poznamenat, že z dnešní Ameriky si nelze dělat legraci jako dřív, protože Amerika je satirou sama o sobě.

Každopádně, tyhle všechny změny poukazují na progresivnější myšlení v Rockstaru. Bloomberg uvádí, že režim zvaný Cops 'n' Crooks pro GTA Online byl odložen po policejním zabití George Floyda a od té doby se o jeho vydání neuvažuje.

Velkou novinkou je ženská hlavní postava v příběhové kampani. Jde o ženu hispánského původu, která je jednou ze dvou hratelných postav inspirovaných slavnými lupiči Bonnie a Clydem. Tahle dvojice bude páchat neplechu v rozsáhlém světě, jenž se od původních plánů změnil.

Kdysi měli v Rockstaru velmi ambiciózní plány. Plánovali, že Grand Theft Auto 5 zahrne obrovská území založená na Severní a Jižní Americe. Proto se hře přezdívá projekt Americas. Od té doby ale ve známém studiu došlo k postupné transformaci a s ohledem na zaměstnance bylo rozhodnuto nejprve vytvořit fiktivní Miami a okolní oblasti (pravděpodobně návrat Vice City) a pak GTA 6 pravidelně obohacovat o nové mise a města. I přesto má ale první verze světa obsahovat více interiérů budov než kterákoliv předchozí GTA.

Progresivní změny v Rockstaru probíhají několik let. Dříve bylo studio označováno za chlapecký klub, na denním pořádku bylo pití alkoholu, rvačky a návštěvy striptýzových klubů. Zdroj tvrdí, že vývojáři žili podobný život jako postavy z jejich vlastních hrách, samozřejmě bez nelegálních obchodů, přestřelek a válek gangů. To způsobovalo časté krize, kvůli nimž museli zaměstnanci zůstávat v práci i po pracovní době a chodit do kanceláře i o víkendech, aby vývoj probíhal podle plánu.

Tomuhle všemu má být ale nyní konec. Z onoho chlapeckého klubu se měla stát skutečná firma. Rockstar vyhodil problémové manažery, o nichž se domníval, že zneužívají svou moc. Vedení se zavázalo omezit přesčasy, najmulo některé externisty na plný úvazek a zavedlo takzvanou pružnou pracovní dobu. Ta umožňuje zaměstnancům regulovat pracovní dobu, včetně čerpání volna za každou hodinu práce navíc.

Kvůli těmto změnám a pandemii došlo ke zpoždění vývoje. Někteří zaměstnanci mají tvrdit, že stále ještě přemýšlejí, jak vytvářet hry ve změněném Rockstaru, a dokonce prý přemýšlejí, jak by Grand Theft Auto mělo vypadat v současném prostředí. Několik vývojářů odešlo z Rockstaru z důvodu toho, že neviděli žádný posun ve vývoji hry. Ti, co zůstali, tak mají být spokojeni a zřejmě pracují bez většího tlaku, protože GTA 6 nemá stanoveno datum vydání ani interně. Nicméně, má se mluvit nejméně o dvou letech vývoje.

Připomeňme, že po letech spekulací bylo Grand Theft Auto 6 oficiálně potvrzeno. Teď je na Rockstaru, kdy nám prozradí první detaily projektu, na který se měli přesunout další vývojáři po zrušení remasterů Red Dead Redemption a GTA 4. Nemluvě o zrušení dalšího obohacování Red Dead Online.