Magazín · Novinky · v pátek 6. 8. 2021 12:00
Exkluzivity pro Epic Games Store prodělávají miliony dolarů
Epic Games nemá problém utrácet za exkluzivity pro svůj obchod hory peněz. Společnost stojící za hitem Fortnite a technologií Unreal Engine má s Epic Games Store velké plány a věří, že investice v boji se Steamem od Valve se v budoucnu vrátí. Probíhající soudní spor s firmou Apple nyní odhalil, že v první vlně exkluzivních her, vydaných mezi prosincem 2018 a červnem 2019, byly pouze dvě exkluzivity, které Epicu vydělaly peníze.
Zdroj: Epic GamesEpic Games Store dostane profily, náhledy i platinové achievementy
Jeden by řekl, že mezi nimi bude Metro Exodus. To je ale přesně na druhé strašně seznamu. Podle zjištění exkluzivita Metra Exodus stála 37 milionů dolarů, ovšem post-apokalyptická akce vydělala méně než třetinu této částky. Tady je nutné říct, že jde o jednu z prvních exkluzivit pro Epic Games Store. Zároveň šlo o exkluzivitu, jež podnítila negativní reakce směrem k Epicu. Exkluzivita byla totiž oznámena jen pár týdnů před vydáním hry.
Peníze se měly vrátit u Satisfactory. U ní Epic zaplatil minimální záruku (částku, aby nevyšla na Steamu) ve výši 11,5 milionu dolarů. V prvním roce – ve fázi předběžného přístupu – titul vydělal 11,6 milionu dolarů. Týden po spuštění vedení Coffee Stain Studios hlásilo, že Satisfactory je hitem a překročilo hranici 500 tisíc prodaných kusů. Šlo o nejrychleji se prodávají hru tohoto studia.
Recently unsealed documents in Epic/Apple lawsuit add interesting August 2019 EGS data: $210 million MGs (minimum guarantees) for first wave of EGS exclusives, Epic expected to lose $130 million of that $, based on performance. pic.twitter.com/nH9gBubNfG
— Simon Carless (@simoncarless) August 3, 2021
Tituly jsou v původním grafiku, který byl předložen soudu, začerněny, ale MrBubbaJ z Redditu si dal práci a podle data vydání zjistil, o jaké se jedná. Podle všeho se vrátila investice také u Dauntless.
Zdroj: Focus Home InteractiveEpic rozdává skvělé A Plague Tale: Innocence s českými titulky
Za minimální záruky v první vlně exkluzivit (23 her) měl Epic vynaložit 210 milionů dolarů a dostat se do ztráty 130 milionů dolarů. Epic si může tyto ztráty dovolit, zřejmě má tak nastavený plán v pokračujícím boji se Steamem. Přesto je ale zajímavé vidět, že hra vydaná 15. 6. 2019 (pravděpodobně Journey) stála 14 milionů dolarů, ale do pokladny Epicu přinesla pouze 300 tisíc dolarů, což jsou dvě procenta minimální záruky.
Bylo by zajímavé vědět, jak si vedly exkluzivity v dalších vlnách. Je ale myslím jasné, že Epic musí svůj obchod výrazně dotovat, když si vezmeme ještě spoustu her, které rozdává.