Call of Duty: Black Ops 6 potvrdilo svůj status jednoho z nejočekávanějších titulů letošního roku. Hra se v říjnu/októbri stala jednoznačným lídrem v prodejích po celé Evropě a překonává konkurenci. Na druhou stranu, tituly jako Dragon Age: The Veilguard a Silent Hill 2 Remake nesplnily očekávání.

Podle údajů z herních obchodů a digitálních platforem je Black Ops 6 nejprodávanější hrou letošního podzimu v Evropě. Herní analytici připisují tento úspěch nejen samotné kvalitě hry, ale také masivní marketingové kampani a dlouhodobé popularitě značky Call of Duty. Série je již dlouhá léta zárukou prodejního úspěchu a Black Ops 6 tento trend rozhodně potvrzuje.

Prodeje Black Ops 6 za první dva týdny vzrostly o 5 % oproti loňskému Modern Warfare 3. Mimochodem, tenhle díl je považován za zklamání. Avšak oproti Modern Warfare 2 z roku 2022 prodeje Black Ops 6 poklesly o 28 %. Pravděpodobně kvůli předplatnému Game Pass, kde je titul od svého uvedení na trh dostupný ve verzích pro počítače a konzole Xbox. Kdybychom počítali pouze verze pro PlayStation, tak tady prodeje oproti Modern Warfare 3 vzrostly o 26 % a ve srovnání s Modern Warfare 2 potom o 2 %.

Další stálící je EA Sports FC 25. Nachází se na druhém místě a oproti svému předchůdci má pouze o 2 % horší prodeje. Svůj nejlepší start v historii série zaznamenala hra Dragon Ball: Sparkling Zero, která se vyšplhala na třetí příčku. Po čtyřech týdnech jsou její prodeje dvojnásobné oproti předchozí nejrychleji prodávané hře, Dragon Ball Z: Kakarot

Na druhé straně je Dragon Age: The Veilguard. Novinka od BioWare se ukázala jako větší zklamání, než se původně myslelo. I když akční RPG od BioWare mělo obrovský potenciál díky své bohaté historii a věrným fanouškům série, výsledky prodeje a přijetí novinářů i hráčů lze jednoznačně považovat za zklamání. Výsledkem je, že si nové Dragon Age vede o 18 % hůře než Dragon's Dogma 2 a o 21 % zaostalo za PS5 exkluzivitou Final Fantasy VII Rebirth.

Další říjnovou novinkou je Silent Hill 2 Remake. Řadí se na šesté místo, ale v porovnání s Resident Evil 4 Remakem má o 57 % horší prodeje. Ve srovnání s Dead Space Remake dokonce o 31 %.

Prodeje her v Evropě táhlo zejména Call of Duty: Black Ops 6. Díky němu celkové prodeje meziročně vzrostly o 12,2 %. V Evropě se tak během října prodalo 18,5 milionu kopií her.

Co se hardwaru týče, tak na sledovaných trzích se v říjnu prodalo 422 tisíc konzolí. To je o 26 % méně než před rokem ve stejnou dobu. Jen prodeje PlayStation 5 se oproti loňsku snížily o 29 %, Switch klesl o 10 % a Xbox o více než 49 %. Celkově se letos oproti loňsku prodávají konzole o 28 % hůře.

10 NEJPRODÁVANĚJŠÍ HER ZA ŘÍJEN 2024 V EVROPĚ

  1. Call of Duty: Black Ops 6 (Activision Blizzard)
  2. EA Sports FC 25 (EA)
  3. Dragon Ball: Sparkling! Zero (Bandai Namco)
  4. Hogwarts Legacy (Warner Bros)
  5. Super Mario Party Jamboree (Nintendo)*
  6. Silent Hill 2 (Konami)
  7. Dragon Age: The Veilguard (EA)
  8. Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
  9. The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom (Nintendo)*
  10. Undisputed (Plaion)

* Nezahrnuty digitální prodeje

VYSVĚTLIVKY K EVROPĚ

Digitální prodeje zahrnují hry prodávané v Rakousku, Bahrajnu, Belgii, Bulharsku, Chorvatsku, Kypru, České republice, Dánsku, Finsku, Francii, Německu, Řecku, Maďarsku, Islandu, Irsku, Itálii, Lucembursku, Maltě, Nizozemsku, Norsku, Polsku, Portugalsku, Rumunsku, Rusku, Slovensku, Slovinsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku, Turecku, Ukrajině, SAE a Spojeném království.

Fyzické prodeje nezahrnují všechny hry, ale pouze ty, které se prodávají v Rakousku, Belgii, Dánsku, Finsku, Francii, Německu, Itálii, Nizozemsku, Norsku, Polsku, Portugalsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku a Spojeném království.

Prodeje konzolí zahrnují Belgii, Dánsko, Finsko, Francii, Itálii, Portugalsko, Rusko, Španělsko, Švédsko a Švýcarsko. Prodej příslušenství pokrývá stejné trhy, až na Švýcarsko.