100 tisíc zabanovaných účtů za jediný den v bezplatné battle royale akci Call of Duty: Warzone, vzrůstající prodej speciálních cheatů, které umožňují hráčům podvádět, a příval naprogramovaných botů. Situace v multiplayerových hrách je napjatá, společnosti boj s podvodníky v současné době spíše prohrávají a poctiví hráči přestávají mít chuť své oblíbené tituly hrát.

Firmy vymýšlejí nové a nové možnosti, které ochrání jejich hry, někdy i na úkor výkonu (jako nově v Destiny 2 od Bungie). V Electronic Arts si pohrávají s myšlenkou využít CAPTCHA testy k odhalení botů. Mělo by jít o poměrně jednoduchý způsob, jak boty rozeznat od hráčů.

Nové myšlence nasvědčuje patent. Podle něho má systém nabídnout hráčům náhodně generované hádanky různé obtížnosti hned po vstupu do hry. Když se hráčům podaří hádanky vyřešit, hra je rozpozná jako lidi a udělí jim odměny podle obtížnosti vyřešených hádanek. Pokud se jedná o boty, budou vyřazeni a nedostanou vůbec žádnou odměnu.

Turingův test ve hrách by měl podle EA vyžadovat složení určitých herních předmětů, například zbraní a skinů. Tímto způsobem hráč rovnou uvidí, jaké odměny může získat a například se rozhodnout pro složitější puzzle.

CAPTCHA testy jsou hojně používány na webových stránkách k ověření, zda se osoba, která se snaží přihlásit, je člověk, nebo stroj. Bezpečnostní opatření obvykle generuje náhodnou sekvenci písmen, čísel nebo obrázků. Například uživatel musí na obrázku označit, kde se nachází přechod, semafory atd. Osobně mě nejvíce štvou testy s opsáním slova. Občas není snadné klikyháky rozpoznat. Je nutné ale poznamenat, že boti se v průběhu let vyvinuli a dokážou CAPTCHA testy oklamat.

Brali byste takový způsob ověření, že jste člověk?