Magazín · Novinky · v pátek 2. 4. 2021 12:30
Dying Light 2: O velikosti světa, herní době i optimalizaci
Techland je konečně připraven otevřít pomyslnou pokličku nad hrncem a vypustit do světa informace o očekávaném Dying Light 2. Pokračování parkourové survival akce se zombíky navazuje na první díl z roku 2015, který si zahrálo více než 18 milionů unikátních hráčů napříč všemi platformy. To je také důvod, proč původní Dying Light dostává nadále nový obsah a polští vývojáři pořádají nové herní eventy. Mimo jiné byla PC verze obohacena o české titulky.
O Dying Light 2 bylo dlouhou dobu ticho. To se postupně mění. Dokazuje to rozsáhlý rozhovor s vývojáři hry o téměř všech aspektech hry, včetně technologie k vytvoření otevřeného světa, RPG prvků i herní doby.
NOVÁ TECHNOLOGIE
Zástupci vratislavského studia magazínu Wccftech nejprve vysvětlili, že jedním z důvodů dlouhého vývoje Dying Light 2 byl přechod na nový engine. Tým potřeboval čas, aby se s novou technologií seznámil.
Hlavním technickým vylepšením C-Engine oproti Chrome Engine 6 (poháněl původní Dying Light) je podpora nové generace konzolí, včetně ray-tracingu. Tvůrci mohou využívat rozsáhlejší systém umělé inteligence, přidat více herních systémů a vytvářet světy v novém editoru. S novým enginem mizí obrazovky s načítáním při pohybu herním světem a přidává se nový systém animací a výrazů obličeje pro vytvoření realistických postav.
„Díky novému systému umělé inteligence postavy nejen vypadají lépe, ale také se chovají realisticky,“ přiblížil výhody Łukasz Burdka, hlavní technologický programátor. Nový systém AI umožňuje zobrazit na obrazovce více infikovaných než v Dying Light. Podle ředitele herního enginu ale nemáme čekat masy jako v Days Gone, a to z důvodu, že AI v Dying Light 2 má různorodější a složitější chování.
Přečtěte si také: Zkušený Jarek Kolář vede nové brněnské studio a připomíná Vietcong
SVĚT, UMĚLÁ INTELIGENCE A HERNÍ DOBA
Dying Light 2 má zhruba čtyřikrát větší mapu než původní hra. „C-Engine je skvělý při manipulaci s otevřenými světy ve velkém měřítku. Díky technologii World Streaming neomezuje velikost mapy. Nástroje jako CityBuilder nám umožňují rychle pokrýt obrovské oblasti realistickým městským prostředím, které lze ve hře efektivně vykreslit,“ říká Łukasz Burdka.
„Velikost mapy omezuje čas potřebný k naplnění města jedinečnými herními výzvami, nezapomenutelnými příběhy a zajímavými možnostmi k průzkumu. Z technického hlediska nedošlo k žádnému zmenšení velikosti mapy. Odhad, že mapa v Dying Light 2 je čtyřikrát větší než v původní hře, je nejpřesnější odhad, jaký můžeme dát. Mapa v Dying Light 2 je mnohem svislejší a nabízí mnohem více míst k prozkoumání, takže cítíte, že město je mnohem větší.“
Svět Dying Light 2 bude naplněn řadou dynamických událostí, které polské studio srovnává s westernovou akcí Red Dead Redemption 2 od Rockstar Games a připomíná, že v Dying Light 2 budeme schopni měnit otevřený svět prostřednictvím svých rozhodnutí a využíváním různých možností. Tím máme utvářet svět kolem sebe. Hlavní designér Tymon Smektała v souvislosti s touto zajímavostí zmínil vybuchující pasti v autě.
Pokud vás zajímá herní doba, tak když budete spěchat, tak dokončení hlavního příběhu zvládnete zhruba za 20 hodin. Když ale budete chtít vše prozkoumat a vše vidět, tak v rozsáhlém světě zamořeného zombíky strávíte dvakrát až třikrát tolik času (40 až 60 hodin). Jen úvod si můžete prodloužit na více než sedm/osm hodin, když budete chtít prozkoumat každý kout.
TECHNICKÁ STRÁNKA
Po problémech Cyberpunku 2077 na konzolích minulé generace se tak nějak očekává, že vývojáři začnou PlayStation 4 a Xbox One opouštět. Techland nic takového neplánuje a již dlouho testuje Dying Light 2, aby přinesl očekávanou kvalitu hry i na těchto konzolích, které mají největší zastoupení.
„Hlavní konzole jsou již dlouho naší prioritou. Snažíme se zajistit, aby kvalita na PS4 a Xboxu One byla na nejvyšší úrovni. Hru jsme na konzolích staré generace začali testovat mnohem dříve než u jiných projektů. Souviselo to s rozsahem změn enginu a ambiciózními plány na vytvoření ještě větší a složitější hry, než je původní Dying Light,“ objasnil Smektała.
Majitelé PlayStationu 5 a Xboxu Series X/S si budou moci vybrat jeden ze tří režimů. Rozhodnout se můžou pro lepší grafické zpracování s ray-tracingem, výkon, kdy si hru užijí při 60+ snímcích za sekundu, nebo v rozlišení 4K.
To je zajímavé, dosud hry nabízely dva režimy: grafiku nebo výkon. Uvidíme, zda se podobnou cestou vydají i další vývojáři.
Přečtěte si také: CD Projekt představil plány pro Zaklínače a Cyberpunk
PŘÍBĚH
Dying Light 2 se odehrává 15 let po událostech z jedničky. V nemilosrdném infikovaném světě existuje poslední velká lidská osada, uvržená do moderní doby temna. Během dne se po ulicích toulají banditi, frakce a hladovějící přeživší, kteří loví zbytky – anebo někoho, komu by je sebrali, podle potřeby i násilím. V noci ze svých temných úkrytů vylezou infikovaní, aby řádili a lovili živé.
Hrát budete za Aidena Caldwella, infikovaného přeživšího. Díky mimořádné hbitosti a brutálním bojovým schopnostem jste v tomto nebezpečném světě silný spojenec a cenná komodita. Můžete vykonat věci jako nikdo jiný a vstoupit na místa, kam se nikdo neodváží. Díky svým jedinečným dovednostem máte moc stát se hybatelem změn v této rozkládající se metropoli. Osud města je ve vašich rukou.
Přečtěte si také: Předčasně odhalena sběratelská edice Dying Light 2
Vývojáři nechtějí o hlavním hrdinovi moc mluvit, aby nevyspoilerovali části příběhu. Máme ale počítat s tím, že jde o dobrého člověka, jenž ví o tom, co se děje a hledá někoho (nebo něco?) ve městě. Když ale do města vstoupí, tak se vše zkomplikuje. Narazí na problémy s přeživšími bojujícími o kontrolu nad městem.
Jedním ze základních kamenů Dying Light 2 zůstává RPG systém s výběrem a následky. Volby založené na příběhu jsou jedním ze způsobů, jak mohou hráči vyjádřit svůj postoj. Dalším je systém City Alignment; hlavní systém umožňující hráčům provádět změny ve městě.
Brzy se máme dozvědět další informace. Dying Light 2 nemá stanovené datum vydání, ale vše nasvědčuje tomu, že bychom se hry mohli dočkat do konce letošního roku ve verzích pro PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series X/S.