Brno se rozrostlo o nové herní studio INGAME se zkušenými vývojáři, kteří mají ambice vytvářet nejlepší atmosférické a kooperativní střílečky z pohledu první osoby pro počítače a konzole. Inspiraci hledají u české kultovní střílečky Vietcong.

INGAME STUDIOS je nezávislý tým vedený Jarkem Kolářem. Ten naposledy pracoval jako vedoucí vývoje u BadFly Interactive. Předtím byl přes čtyři roky v Bohemia Interactive, kde se podílel na DayZ, dodatečném obsahu pro Armu 3, Ylands, Argu a Vigoru. Kolář sedm let strávil u vývoje Mafie v 2K Czech a poté studiu Hangar 13 a z pozic vedoucího projektu, producenta a hlavního herního designéra pracoval na legendárním prvním a druhém díle Vietcongu.

„Jsme skupina lidí s láskou a vášní pro vytváření her. Členové našeho týmu za posledních 20 let pracovali na mnoha důležitých českých hrách. Nyní jsme se spojili, abychom vytvořili nejlepší atmosférické a kooperativní střílečky z pohledu první osoby pro počítače a konzole za pomoci Unreal Enginu,“ dočteme se na strohých oficiálních stránkách.

Interní jádro týmu v Brně se v současné době skládá ze 40 členů, které doplňuje 40 externích vývojářů z celého světa.

Před necelými dvěma měsíci Jarek Kolář na Twitteru zjišťoval zájem o AAA hru ve stylu Vietcongu pro PC a konzole s kooperací a týmovým multiplayerem. 91,2 procenta hlasů z celkových 1038 by takovou hru chtělo.

Vietcong zmiňuje i oficiální twitterový účet INGAME STUDIOS a přiznává, že většina týmu Vietcong hrála, sedm z nich se na něm podílelo a inspirují se u něj.

Jak? Zmiňují například pohlcující zážitek pro jednoho hráče, neodpouštějící kooperaci, týmový multiplayer, velký důraz na zvuk, žádné uživatelské rozhraní, jeden život v kooperaci pro větší napětí, vyvážené týmy, neskriptovanou umělou inteligenci nepřátel a inteligentní autonomní umělou inteligenci.

Z těchto informací nám vychází, že nové brněnské studio chystá kooperativní first-person střílečku výrazně inspirovanou Vietcongem, možná je zasazena do podobné doby. Na představení hry si musíme ještě počkat.