O letošním Assassin's Creed se toho od původního oznámení dozvídáme stále více a více. Víme, že si hlavního hrdinu zahraje dvojice herců Magnus Brunn a Cecilie Stenspil, že má být příběh hry v jistém ohledu unikátní, že se podíváme ke Stonehenge a co nás čeká v prvním chystaném rozšíření. A další detaily se stále objevují.

Ve včerejším Stručně jsme informovali, že se na webu hry objevilo jméno Jesper Kyda jakožto jednoho ze tří skladatelů. Těmi dalšími měli být Sarah Schachner, která složila hudbu například pro Assassin's Creed Origins, a Einar Selvik. Ten se naopak podílel na soundtracku pro seriál Vikingové. Důvod, proč o tom informujeme znovu, je protože to Ubisoft oficiálně potvrdil.

Fanoušky série tak jistě potěší definitivní návrat Jespera Kyda, který skládal hudbu pro jak první díl, tak celou Eziovu trilogii, dokud nebyl u třetího dílu nahrazen Lornem Balfem. Pokud náhodou Jespera Kyda nepoznáváte, je to právě on, kdo je zodpovědný za legendární skladbu Ezio's Family, která se nepřímo stala úvodní znělkou celé série.

Každopádně se kromě skladatelů objevují i další zajímavé informace. Pro server Kotaku se kreativní ředitel hry, Ashraf Ismail, rozpovídal o dvou zásadních herních mechanikách, které se do hry vrací.

Tou první je návrat „one-hit-kill” skrytých čepelí, což určitě potěší nejednoho příznivce starších dílů. Jak samozřejmě název říká, skrytá čepel bude schopna kohokoliv zabít na jednu ránu. Jinými slovy už zjevně nebude nutné ji vylepšovat a přiřazovat body tak, aby byla co nejefektivnější. Přičemž případný level nepřátel - který tedy nevíme, jestli se vrátí - nebude hrát roli.

Eivor dostane skrytou čepeli velmi brzy. Bereme to tak, že Eivor není vycvičený asasín. Eivor je viking, který dostane tuto drsnou zbraň a musí se s ni velmi rychle naučit. Brzy ve hře se naučí techniku, která mu se správným načasováním dovolí zabít téměř každého,” prozradil Ismail.

Zajímavá je především zmínka o správném načasování. Je tak možné, že využití skryté čepele bude vyžadovat nějakou praxi i u nás jako hráčů.

Další mechanikou, která se má vrátit, je sociální stealth. Jinými slovy možnost splynout s davem. Možnost, která se v předchozích dvou dílech neobjevila. Ismail pro Kotaku tvrdí, že se mechanika vrací, ale v trochu jiné obdobě, kterou blíže nepopsal.

Idea, že se někdo z Norska nebo viking, který není v Anglii vítaný, chce ztratit v davu, dává velký smysl,” dodal.

Poslední ze zajímavých zpráv pochází z nyní již smazaného tweetu od vedoucího komunikace Ubisoft Middle East, Maleka Teffaha. V něm psal, že Valhalla nebude ani nejdelší, ani největší hrou série. Že „se [vývojáři] zaměřili na kritiku [ohledně délky]”.

Vzhledem k tomu, že došlo ke smazání tweetu, je těžké říct, nakolik pravdivé to je. Stejnou měrou to mohla být špatná informace jako informace, kterou Ubisoft (ještě) nechtěl prozrazovat, protože jim to nehraje do marketingových karet.

Už z dřívějších zpráv ale víme, že hra bude nabízet velký kus Anglie a část Norska. Kdo ví.

A na úplný závěr se Ashraf Ismail na svém Twitteru nedávno podělil o concept art ukazující naši osadu, kterou si budeme spravovat.