Blizzard si dnešní podvečer vybral ke zveřejnění blogového příspěvku, ve kterém se ohlíží za posledním čtvrtletí z pohledu vývoje hack-and-slash akce Diablo 4. Článek je nabitý informacemi a zaměřuje se především na výtvarnou stránku a fantasy prostředí.

Dozvídáme se, že nová interace Sanctuary bude poprvé v sérii vytvořena jako sdílený otevřený svět, který bude rozdělen na pět různých zón, jež budou hráči prozkoumávat. Každá zóna má být plná jedinečných nebezpečí a bude v nich možné objevit odlišné cesty, zákoutí a tajemství. Blizzard chce, aby se hráči po tomto světě toulali podle libosti.

Přečtěte si také: Diablo 4 ukazuje dovednosti různých tříd hrdinů

Zmíněna je také existence dungeonů. Připravit se máme na více než 150 dungeonů, které ožijí ve vizuálním stylu, jenž se snaží zůstat věrný tomu, co Blizzard definoval jako jeden ze základních pilířů designu hry: „návrat do temnoty“.

„K tvorbě prostředí Diabla 4 jsme přistoupili temnějším a zemitějším způsobem než v předchozích dílech,“ píše v nejnovější aktualizaci Chris Ryder, umělecký ředitel pro prostředí. Cílem je věrohodnost... atmosféra je místy téměř hmatatelná, přičemž počasí a nasvícení hrají v Diablu 4 výraznější vizuální roli.“

Jednotlivé zóny se od sebe budou odlišovat nasvícením, počasím, jako je mlha a déšť, materiály a interaktivními objekty. Umělci si dali za cíl přinést hráčům jedinečná města, jeskyně, pobřeží, kláštery a další lokace, v nichž se vrací k temnotě. Chtějí, aby svět vypadal nebezpečněji a temněji než středověká gotika.

Diablo 4 stále nemá stanovené datum vydání. Remaster druhého dílu pod názvem Diablo 2: Resurrected vyšel v září 2021 a 14. 4. letošního roku se dočká prvního velkého patche.