Nedávný gameplay trailer z Atomic Heart potěšil nejednoho hráče toužícího po frenetické střílečce z pohledu první osoby s RPG prvky. Šílená utopie alternativního světa po druhé světové válce vypadá vskutku lákavě. Potěšeni budete i z nových informací, které prozradil ředitel vývoje Robert Bagratuni v rozhovoru pro SegmentNext.

Atomic Heart je inspirován díly velkých autorů, jako jsou George Orwell, Philip K. Dick, Isaac Asimov, Aldous Huxley a bratři Strugačtí. Hra usiluje o to, aby hráčům nabídla jedinečný zážitek, který nebude působit jako kopie něčeho, co už někdo viděl. Dystopické světy vylíčené v dílech těchto autorů ovlivnily myšlenky vývojářů, a nakonec utvářely svět Atomic Heart.

NA ATOMIC HEART MÁTE PO DOHRÁNÍ VZPOMÍNAT

„Naším cílem je vytvořit trvalé vzpomínky na pohlcující svět Atomic Heart ještě dlouho poté, co hráči hru dohrají,“ říká Bagratuni. Tomu přispěje i plynulý herní zážitek bez načítacích obrazovek, díky němuž mají být hráči mnohem více pohlceni.

Jak víme z dřívějška, titul je zasazen do sovětské éry. Vžijeme se do role elitního agenta P-3, který má za úkol zjistit, kdo stojí za vzpourou umělé inteligence, a obnovit pořádek. Přitom budeme muset zabíjet spoustu všelijakých robotů.

Bagratuni v rozhovoru prozrazuje, že usilovali o to, aby hra nebyla příliš krátká, ale také ji nechtěli zbytečně natahovat. „Na dokončení hlavní příběhové kampaně budou hráči potřebovat přibližně 20 až 25 hodin,“ uvádí šéf vývoje.

Jelikož má Atomic Heart poměrně rozsáhlý svět, který kombinuje otevřený svět s uzavřenými oblastmi (hlavně podzemními laboratořemi), a různé aktivity, tak úplné dokončení zabere mnohem více času. Je těžké délku přesně stanovit, tvůrci odhadují přibližně 35 až 40 hodin.

JAKO NA EMOCIOÁLNÍ HORSKÉ DRÁZE

Struktura světa má být postavena tak, aby hra dokázala hráče neustále překvapovat. Prostředí se má neustále měnit, od obrovských otevřených prostorů plných světla až po temné a zákeřné kobky. „Opravdu jsme chtěli, aby se hráči cítili jako na emocionální horské dráze,“ přibližuje Bagratuni.

Součástí je také spousta dialogových možností, které odhalí nepřeberné množství informací o herním světě a ději. Hlavní linka má sice stanovenou strukturu a pořadí misí, ale hráči se mohou kdykoli věnovat jiným aktivitám a nasávat atmosféru světa.

Jsou tady také volby, ale ty, až na výjimkou dvou rozhodnutí na konci příběhu, nijak neovlivní děj. Vývojáři nechtějí mít z Atomic Heart další hru, v níž byste byli zahlceni volbami a jejich důsledky. To pak vede k pocitu, že na vašich bedrech leží tíha celého světa. Což je tady nežádoucí.

TŘI OBTÍŽNOSTI, MÉNĚ ZBRANÍ A DIALOGY

Atomic Heart vyjde vstříc hráčům s různými dovednostmi. Každý si bude moci zvolit způsob, jak hru prožít. Na výběr budou tři úrovně obtížností: příběhový režim se snadnou obtížností, režim normální obtížnosti a těžká obtížnost pro ty hráče, kteří mají rádi náročné výzvy.

K dispozici bude celkem 12 druhů zbraní. Pokud vám to přijde málo, tak každou zbraň můžete různě vylepšovat. K tomu budete potřebovat komponenty, které najdete prohledáváním nábytku, vybavení a mrtvol. Až budete mít potřebný materiál, využijete ho u craftovacího stroje NORA. Jeho umělá inteligence vás má překvapit svým drzým přístupem. Každopádně, vyrábět budete moci náboje, přidávat k nim elementární efekty, a vytvářet další věci.

Kromě zbraní je důležitou součástí energetická rukavice s vestavěnou polymerovou AI jménem CHAR-les. Ta funguje jako jakási společník, nabídne informace o herním světě, ději, oblastech a postavách. Bude vám také pomáhat, umožní vám skenovat oblasti a také hackovat roboty a další zařízení.

Poskytne vám také telekinetické schopnosti, využijete je v boji i k rychlejšímu získávání komponentů z ostatků nepřátel. Také se budete moci spolehnout na energetické štíty a používat elektrickou, mrazivou a telekinetickou sílu.

Důležité ještě je, že nebudete omezeni nosností. Žádné limity tady nejsou, takže nebudete muset přemýšlet nad tím, co z inventáře vyhodíte. Místo toho budete moci lootovat a nosit vše, co najdete. Autoři chtějí, abyste sbírali vše a utráceli za vylepšování arzenálu. V opačném případě totiž budete mít velké problémy dojít až na konec a odhalit pravdu o technologické noční můře.

Atomic Heart je ve vývoji více než 5 let a na starost ho má tým skládající se z nadšených hráčů. Jejich cílem je podělit se o jedinečnou herní vizi. Z toho důvodu mají radost, že je titul součástí Xbox a PC Game Passu od Microsoftu.

Atomic Heart vyjde 21. 2. 2023 na PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Xbox One a PlayStation 4. V Mundfish v budoucnu plánují dodatečný obsah.