Magazín · Novinky · ve čtvrtek 24. 2. 2022 09:44
Další Dragon Age je v polovině plnohodnotného vývoje. Co Mass Effect?
V dnešních ranních zprávičkách jsme vás informovali o tom, že další Dragon Age od BioWare se právě nachází v polovině produkční fáze, tedy v polovině plnohodnotného vývoje. Tuto skutečnost prozradil generální manažer BioWare Gary McKay v nové zprávě pro komunitu, která se objevila na oficiálním blogu studia.
Zdroj: EADalší Dragon Age si letos nezahrajeme, shodují se různé zdroje. Místo toho dojde na Need for Speed
McKay tvrdí, že k dokončení konceptuálních a předprodukčních fází, během nichž dochází k návrhu všech nápadů a herních mechanik a k vytvoření technologických základů, došlo minulý rok. Nyní se tedy tvůrci plně soustředí na zrealizování toho, k čemu v předchozích fázích vývoje dospěli, tedy na vytvoření konečné, po všech směrech funkční hry. To znamená nejen tvorbu prostředí, postav, hratelnosti, dialogů nebo cut-scén. McKay také dodává, že vývojáři dobře rozumí tomu, co bylo ustanoveno v konceptuálních a předprodukčních fázích vývoje, a tak je tvůrčí tým nasměrovaný správným směrem.
An update on Dragon Age production and more from GM, Gary McKay.https://t.co/qpHX99MdiH pic.twitter.com/mvw4RjIwyA
— BioWare (@bioware) February 23, 2022
Tyto informace se pak zcela shodují s nedávným tvrzením novináře Jeffa Grubba ze serveru Venturebeat, který ve svém pořadu GrubbSnax prohlásil, že vývoj nového Dragon Age probíhá podle plánu a konečný produkt je vzdálený nejméně 18 měsíců. Vyjít tedy může nejdřív ke konci roku 2023, oficiální informace o datu vydání hry však k dispozici nejsou. Koneckonců ještě neznáme ani její finální název.
VÝVOJ VEDOU VETERÁNI
Vývoj nového Dragon Age však opustil výkonný producent Christian Dailey, který v BioWare pracoval od roku 2018. Z určitého pohledu tedy nejde vyloženě o veterána, což už se ale nedá říct o ostatních vedoucích členech tvůrčího týmu. Gary McKay připomněl, že ředitelem produkce je stále Mac Walters, který vedl vývoj loňského projektu Mass Effect: Legendary Edition a který ve studiu pracuje už 18 let. Herní ředitelka Corrine Busche, dohlížející na směr herního designu, má zase za sebou 15 let působení v EA. A pak je tu ředitel produkčního vývoje Benoit Houle, jenž pracoval na každé předchozí hře ze série Dragon Age, včetně stále nepřekonaného prvního dílu Dragon Age: Prameny z roku 2009.
U NOVÉHO MASS EFFECTU SE PRACUJE NA PROTOTYPECH
Jak už bylo zmíněno, další Dragon Age ještě nemá oficiální název ani alespoň přibližné datum vydání. Nadále však platí, že více o hře uslyšíme v průběhu tohoto roku, a to ve formě blogových příspěvků a obsahu na sociálních sítích. Pod vedením Mika Gambla navíc v BioWare vzniká zcela nový Mass Effect, jehož autoři složení z veteránů i talentovaných nováčků nyní aktivně pracují na prototypech různých nápadů a zážitků. To znamená, že vývoj bude trvat ještě dlouho, Gary McKay však tvrdí, že pro studio je nejdůležitější kvalita výsledného produktu, a ta si žádá čas.
Navzdory úspěchu remasterované trilogie Mass Effectu je však takové tvrzení zatím jen slib, o jehož dodržení nebude hráče po jejich zkušenostech s nedodělanými a rozbitými polotovary jménem Mass Effect: Andromeda a Anthem snadné přesvědčit. Fakt, že o organizačních změnách v BioWare a odchodu vývojářů na důležitých místech slýcháme skoro každých několik měsíců, také zrovna nepomáhá. Snad je tedy další Dragon Age i Mass Effect opravdu v dobrých rukou.