Dosud neoznámený remake prvního dílu akčního thrilleru The Last of Us nebude pouhým portem. Vývojáři z Naughty Dog mají využít výkon konzole PlayStationu 5, vylepšený engine z The Last of Us Part 2 a postarat se o upgrade nejen grafiky, ale i několika blíže nespecifikovaných věcí.

S novými informacemi přišli redaktoři serveru Game Reactor. Projekt předčasně odhalila agentura Bloomberg. Její redaktor Jason Schreier před měsícem přinesl zprávu, že Naughty Dog se plně soustředí na remake nesnadné cesty Joela a Ellie a mezitím chystá ještě multiplayerovou hru - pravděpodobně samostatný multiplayer k The Last of Us Part 2. Ostatní projekty mají být v předprodukci.

„Zdá se, že fanoušci si myslí, že půjde v podstatě jen o remaster, jako The Last of Us: Remastered. Nechci příliš předbíhat, ale nepůjde o jednoduché vylepšení rozlišení, snímkové frekvence a textur. Naughty Dog skutečně využijí výkon a možnosti PlayStationu 5 s enginem z The Last of Us Part II. Nejen z hlediska grafiky, ale i několika dalších věcí,“ napsal Eirik Hyldbakk Furu z Game Reactoru.

Přečtěte si také: Film na motivy The Last of Us ztroskotal na velkém množství akce

THE LAST OF US PART 2 DEFINUJE ÚROVEŇ, KTERÉ CHCE MICROSOFT DOSÁHNOUT

Dokumenty z právní bitvy mezi společnostmi Epic Games a Apple mezitím odhalily, že Microsoft interně hodnotil The Last of Us Part 2. Microsoft totiž u soudu musel ukázat řadu dokumentů. Konkurenti se samozřejmě bedlivě sledují a vrcholní manažeři ve svých týmech mluví o hrách jiných vývojářů. Nestává se ale často, že názor konkurence se dostane až k nám.

The Last of Us Part 2 se členům týmu Xbox Portfolio líbí a označili ji za zážitek, o který by měli tvůrci příběhových her usilovat v oblasti dialogů, prezentace a hlasových projevů postav.

Zaměstnanci Microsoftu jsou ale kritičtí k soubojům. „Zdá se, že Naughty Dog v žádné ze svých her nedokážou předvést pořádný souboj se zbraněmi, a tato hra není výjimkou. Naštěstí pro ně to zapadá to tématu hry a nutí hráče využívat stealth,“ napsali v interním dokumentu členové Xboxu, jmenovitě Mike a Jon.

Jinak ale titul chválí a píšou o něm jako o hře definující novou úroveň, o kterou chce Microsoft usilovat při vstupu do nové konzolové generace. Příběh na ně hodně zapůsobil a přemýšlejí o postavách a příběhu i po dohrání hry, což je podle nich vzácné.

„Kvalita vizuální stránky a pozornost věnována detailům je v The Last of Us Part 2 mistrovská téměř ve všech ohledech. Celková prezentace dalece překonává vše, čeho se ostatním vývojářům dosud podařilo na konzolích a PC dosáhnout,“ uvádí interní recenze Microsoftu.

Přečtěte si také: The Last of Us 3 má načrtnutý příběh, leč se na hře zatím nepracuje

The Last of Us Part 2 má místy působit jako simulace chůze, ale i tyto části jsou „pozoruhodně dobře zpracované“ a ukazují, o co by se měli vývojáři snažit, co se dialogů, prezentace a hlasového projevu postav týče.

Mike a Jon se zamysleli také nad koncem příběhu. „Skutečnost, že nemáme kontrolu nad příběhovým finále, se nemusí mnoha hráčům líbit, ale věříme, že ne každá hra musí nabízet tyto možnosti. Interaktivní herní médium potřebuje také hry s příběhem, v nichž jsme aktivními pozorovateli, jako je tomu u jiných médií. Jinak budeme omezeni konečným počtem možných příběhů.“

The Last of Us Part 2 vyšlo minulý rok exkluzivně na PlayStation 4 s českými titulky. The Last of Us 3 má načrtnutý příběh, prozradil scénárista a kreativní ředitel Neil Druckmann, leč se na hře zatím nepracuje. Mezitím ve spolupráci s HBO vzniká seriál.