Naprosto skvělá plošinovka, slovy autora plošinkovka, Bzzzt je venku necelé dva týdny a za tu dobu stihla nasbírat velmi kladné hodnocení, a to jak napříč redakcemi, tak i od uživatelů na Steamu či GOGu, kde je hra prozatím dostupná.

Se souvisejícím úspěchem se tak nabízí otázky, které nám autor hry, Karel Matějka, laskavě zodpověděl.

U nás na webu i jinde nebyla nouze o komentáře, že je škoda absence konzolových verzí. Naše první otázka na Karla Matějku tak směřovala tímto směrem.

„Konzolové verze jsou rozhodně v plánu a dostat Bzzzt mimo PC byla od začátku moje hlavní priorita. Byl to také důvod, proč jsem se už v počátku vývoje spojil s firmou CINEMAX, s.r.o., která například s Nintendem v minulosti úzce spolupracovala. Dále je v plánu verze pro Xbox a snad to klapne i s portem na PlayStation 4/5. Ten nicméně není zatím oficiálně potvrzen. Minulý rok také probíhala jednání se zahraničními vydavateli. Zatím vše nasvědčuje tomu, že minimálně na Switch vyjde hra i ve fyzické podobě,“ prozradil v rozhovoru pro INDIAN autor hry.

V jaké fázi vývoje se konzolové verze nacházejí? „Hratelnou verzi na Switch jsem už měl v ruce a hrál jsem ji. A musím říct, že se Bzzzt na tomto handheldu hraje neskutečně skvěle,“ pochvaluje si Matějka. Ten se v současné době soustředí na drobnější aktualizace, vylepšování hry a pomalu začíná připravovat větší aktualizaci. Do Vánoc by ji chtěl vydat na Steamu a GOGu.

„Pro hráče navíc připravujeme malinký dáreček ve formě speciálního slevového balíčku se třemi českými indie hrami: Bzzzt, Jets'n'Guns 1 + 2,“ prozradil.

Vše pramení z velmi dobrého přijetí hry ze strany hráčů i novinářů. „Přijetí hry je zatím po celém světe naprosto neskutečné. Na Steamu hru hodnotilo již přes 200 hráčů a pořád si drží neposkvrněné 100% skóre a hra okamžitě skočila na páté místo ‚Hidden Gems‘. A ani herní média v nadšení nezaostávají. Známky okolo 9/10 mluví za vše. Například GamesRadar hru přirovnává k hitu srovnatelným s Celeste a Super Meat Boy. Chodí mi gratulace od firem jako Apogee, kde mi spolu s Team17 nabídli možnost okamžité spolupráce. Jsem také v kontaktu i s většími herními magazíny, ale bohužel většina těch největších čekají až na konzolovou verzi. A co se týče prodejů, hra rozhodně splnila moje původní očekávání. V Čechách byla limitovaná edice kompletně vyprodaná během prvního týdne a řeší se dotisk. Nicméně ve světě bude ještě nějakou dobu trvat, aby hra naplnila svůj skutečný potenciál. Seznam přáni na Steamu roste neskutečně rychle – do pár dnů hra překoná hranici 30 tisíc wishlistů.“

Karlovi moc děkujeme za rozhovor, přejeme další úspěchy a štěstí do budoucna. Nám mezitím nezbývá než vyčkávat, co nám budoucnost a Bzzzt ještě přinese. A při tom čekání můžete hru nominovat v kategorii „Nejlepší hra, která Vám nejde“ v probíhajícím hlasování Steam Awards, kterou autor vybral jako nejlepší variantu, u které žádá fanoušky o hlasy.

Při nejmenším je ale moc hezké vidět, že se další české hře daří, bez ohledu na to, jestli je malá, nebo velká. Úspěch je to tak či tak ohromný.