Vývoj her není jednoduchou záležitostí, byť si to spousta z nás hráčů zřejmě idealizuje, tedy že vyvíjet hru by byl náš splněný, mnohdy už dětský sen. Je to dlouhá cesta, plná různých nástrah, stresu, časových limitů. 

Své o tom ví a pověděli bývalí i současní zaměstnanci studia Treyarch, které dlouhou dobu spolupracuje na značce Call of Duty svou sérií Black Ops. Ta se dočkala čtvrtého zpracování vloni na podzim a přinesla dosud v sérii nevídanou věc v podobě absence kampaně. Toho času se povídalo, že kampaň pro Black Ops 4 nikdy nebyla v plánu. Ale ve skutečnosti tomu tak není, jak nyní vyplynulo na povrch. V rozsáhlé reportáži od Kotaku, která se primárně zabývá pracovními podmínkami v Treyarchu, to zmínění zaměstnanci prozradili.

Treyarch původně zamýšlel udělat příběhovou část jinak, než tomu doposud bývalo. Namísto klasického lineárního příběhu se příběh měl vyprávět skrze částečně kooperační linku, ve které by se pravidelně utkávaly dva týmy o dvou hráčích. Buď byste mohli hrát s kamarádem, nebo počítačem řízeným kolegou. Týmy by si vybraly své frakce a bojovaly by například v misích, kdy jeden tým by chránil jistého novináře, zatímco druhý tým by se jej pokusil zavraždit. Nebo by se jednalo o konvoj, který by jeden tým opětovně chránil a druhý se ho pokoušel zničit. V průběhu příběhu byste dostali i šanci svoji frakci změnit, kdybyste nebyli se svým postupem spokojeni.

Tým se opravdu snažil, protože už jednou o nové pojetí kampaně přišel. Minulé Black Ops 3 mělo taktéž nabídnout nový styl kampaně, v němž by figuroval například otevřený svět. Rozjeté práce však byly zrušeny z toho důvodu, aby se zachovala tradiční lineární kampaň. Když se to tak stalo již podruhé, morálka v týmu velice upadla.

Ještě před Vánoci 2017 se dávaly do připravované kampaně Black Ops 4 hodiny vývoje navíc, aby se dokončilo demo pro Activision. Pár misí už bylo hotových včetně hraných částí a dabingu a na vánočním večírku bylo řečeno, že se jedná o skvělý výsledek. Nicméně chvíli po začátku minulého roku se kampaň zrušila. Ve vzduchu panovaly technické obavy, časová tíseň a mimo jiné také nepřívětivá odezva testerů, kteří ukazovali na repetetivnost. Inovativní pojetí kampaně tak bylo stornováno a mělo se opětovně přejít k tradičnímu pojetí kampaně. 

Čas ale tlačil, do vydání zbývalo pár měsíců, situaci nepřilepšil ani Rockstar, který přesunul vydání Red Dead Redemption 2 z jara na podzim. Lidé si logicky říkali, jak je možné udělat novou kampaň, která nadále bude vyprávět jejich příběh, ale přepracovat její pojetí. Za pár týdnů se uznalo, že to není možné, a tak se příběhová část zrušila kompletně.

Zbývaly tak dva typické módy - klasický multiplayer a Zombies. Nicméně to nestačilo; fanouškům by dva módy nestačily. Vedení Treyarchu si tak muselo pospíšit s řešením. Vzhledem k tomu, že spousta zaměstnanců hrála PUBG a Fortnite získával na popularitě, řeklo se: "Proč neudělat battle royale ve stylu Call of Duty?" Blackout se ukázal jako úspěšná verze trendu battle royale, ale doslova byl spíchnut na poslední chvíli z haraburdí. Je prý docela zázrak, že se povedl. Čistého času se na něm údajně nedělalo ani tři čtvrtě roku.